۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
چرا مسئولان عزمی برای تضمین امنیت شغلی کارگران ندارند؟
رییس فراکسیون کارگری مجلس مطرح کرد

چرا مسئولان عزمی برای تضمین امنیت شغلی کارگران ندارند؟

رییس فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از اینکه عزمی در مسئولان برای تامین امنیت شغلی کارگران مشاهده نمی‌شود از تلاش این فراکسیون برای ارائه طرح یا پیگیری تقدیم لایحه دوفوریتی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابائی کارنامی، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به ضرورت تضمین امنیت شغلی جامعه کارگران، گفت: توجه به این موضوع دارای اهمیت بسزایی است چرا که رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز کارگر در دیدار با جمعی از کارگران کشور تاکید فرمودند مسئله‌ امنیت شغلی را تامین کنید و از بی‌توجهی به این مهم به عنوان ظلم در حق کارگران یاد کردند که این بیانات ارزشمند باید سرلوحه اقدامات مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه تاکنون برغم تلاش‌هایی که در این زمینه داشتیم اما همچنان عزمی در مسئولان برای تامین امنیت شغلی کارگران که رهبر معظم انقلاب از آنها به عنوان ستون فقرات تولید یاد کردند، وجود ندارد و با توجه به مشاهداتی که داشته‌ایم نمی‌توان نسبت به آینده این موضوع نیز خوشبین بود.

وی تصریح کرد: البته به غیر از تضمین امنیت شغلی کارگران موضوع بیمه کارگران ساختمانی نیز بعد از ۲ سال تلاش در کمیسیون اجتماعی قبل از اینکه قانون در این زمینه اجرا شود، تعدادی از افراد در مجلس طرحی دوفوریتی ارائه دادند تا وضعیت را برای بهره‌مندی کارگران از این قانون تنزل دهند. در این شرایط چطور می‌توان نسبت به تحقق مطالبه جامعه کارگران در جهت تامین امنیت شغلی امیدوار بود؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بنده به عنوان رییس فراکسیون کارگری و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تمام تلاش خود را برای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در جهت تضمین امنیت شغلی کارگران بکار خواهم گرفت تا از طریق ارائه طرح یا پیگیری ارائه لایحه دوفوریتی از سوی دولت بتوانیم در راستای تحقق این مهم گامی اساسی برداریم.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون لازم است تمام مسئولان مربوطه برای تامین امنیت شغلی جامعه کارگران پای کار آیند ضمن اینکه برای جلوگیری از قراردادهای سفید امضاء تدبیری بیندیشند تا از این طریق بتوان در جهت تامین آرامش و رفاه این قشر زحمتکش گامی اساسی برداشت.

کد خبر: ۲۲۰٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha