۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹
ضرورت ایجاد قرارگاه نظارتی در استان‌ها برای کنترل قیمت بازارها

ضرورت ایجاد قرارگاه نظارتی در استان‌ها برای کنترل قیمت بازارها

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس گفت: یک سازمان به تنهایی از عهده تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها بر نیامده و کشور نیازمند قرارگاه نظارتی درحوزه بازار است تا با متخلفان قاطعانه برخورد شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رسول فرخی میکال، با اشاره به افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور و تورم موجود در جامعه مقام معظم رهبری شعار سال را رشد تولید و مهار تورم نام گذاری کردند که برای تحقق آن دولت باید ضمن بررسی دقیق وضعیت عمومی کشور و قیمت کالاهای اساسی، اقلام سرمایه‌ای و کالاهای مصرفی؛ برنامه منظم و مدونی برای مقابله با گرانی و تحقق شعار سال تدوین و اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به گرانی بخشی از کالاهای شوینده و افزایش چند برابری نرخ کود شیمیایی مورد نیاز چای کاران و سایر اقلام اساسی مردم اظهار کرد: بی تردید اگر دولت به ساماندهی بازار ورود نکرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام ندهد، شاهد رشد تورم و مهار تولید خواهیم بود.

فرخی میکال با اشاره به نزدیکی فصل جا به جایی مستاجران و افزایش نجومی نرخ‌های اجاره‌بها مسکن عنوان کرد: در حال حاضر به فصل جا به جایی مستاجران نزدیک می‌شویم اما متاسفانه وضعیت اجاره بها بسیار نا به سامان بوده و نرخ‌های نجومی اجاره بها مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را با مشکلات بسیار زیادی رو برو کرده است. دولت ضمن نظارت بر بازار کالاهای اساسی و اقلام مصرفی باید بر بازار اجاره بها و خرید و فروش ملک که یکی از مهمترین نیازهای مردم است، نظارت دقیق داشته باشد تا قیمت ها در چهارچوب انصاف و بر اساس شرایط اقتصادی کشور تعیین و قرار دادها منعقد شود.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس با اشاره به ضرورت ایجاد قرارگاه نظارتی در استان‌ها با مسئولیت استانداران و ارائه گزارش روزانه به مردم افزود: هم اکنون یک سازمان به تنهایی از عهده تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها بر نیامده و کشور نیازمند قرارگاه نظارتی درحوزه بازار است تا با متخلفان قاطعانه برخورد شود. مردم بیش از این توان و ظرفیت گرانی را ندارند.

کد خبر: ۲۲۰٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha