۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
ادامه سیاست های اقتصادی فعلی آمریکا منجر به بی ثباتی اقتصاد جهانی خواهد شد
صندوق بین المللی پول:

ادامه سیاست های اقتصادی فعلی آمریکا منجر به بی ثباتی اقتصاد جهانی خواهد شد

یک مقام ارشد صندوق بین المللی پول طی سخنانی تاکید کرد که بحران بانکی آمریکا نه تنها اقتصاد این کشور، بلکه اقتصاد جهانی را نیز در معرض تهدید قرار خواهد داد.

به گزارش بازار؛ یک مقام ارشد صندوق بین المللی پول در خصوص بحران بانکی ایالات متحده و قرار دادن سقف بدهی برای بانک های این کشور هشدار داده و تاکید کرد که بحران بانکی آمریکا نه تنها اقتصاد این کشور، بلکه اقتصاد جهانی را نیز در معرض تهدید قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، «جولی کوزاک» سخنگوی صندوق بین المللی پول طی سخنانی تاکید کرد که مقامات ایالات متحده باید مراقب سیستم بانکداری این کشور به ویژه تاثیرات افزایش نرخ بهره بانکی بر بانک های محلی باشند.

وی همچنین هشدار داد که وخیم تر شدن وضعیت سیستم بانکی و اقتصاد ایالات متحده می تواند منجر به وخامت بیشتر اوضاع اقتصاد جهانی شود.

لازم به ذکر است، میزان رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا برای ماه آوریل حدود ۲.۸ درصد در نظر گرفته شده بود که با وقوع بحران و ورشکستگی زنجیره ای بانک های آمریکا در ماه آوریل، این میزان به ۱ درصد کاهش یافته است.

جولی کوزاک همچنین با انتقاد تلویحی از سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا، این سیاست را عامل اصلی رکود اقتصادی در این کشور و در نتیجه، ناپایداری اقتصاد جهانی دانست.

وی گفت: ما خواستار جلوگیری از رخداد این عواقب ناگوار هستیم و به همین دلیل، بار دیگر از تمامی طرف ها می خواهیم تا دور هم جمع شده و با هوشیاری کامل، به حل هر چه سریعتر مسائل بپردازند.

کد خبر: ۲۲۰٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha