۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
۱۱ هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ در کردستان پرداخت شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ در کردستان پرداخت شد

سنندج – رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از پرداخت ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ در این استان طی سال گذشته خبر داد.

ارسلان ازهاری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد اشتغال در استان کردستان، بیان کرد: در راستای کمک به ایجاد فرصت های شغلی در استان در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ در سال گذشته در این استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد اشتغال در استان کردستان، افزود: در راستای تکمیل زنجیره فولاد در استان کردستان ۱۶ طرح تولیدی با اعتباری بالغ بر با ۴۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری آغاز شده است که پس از تکمیل به میزان ۴۳۰۰ نفر اشتغال زایی را در استان کردستان به همراه خواهد داشت.

وی کردستان را قطب تولید گوشت مرغ در غرب و رتبه هشتم کشور در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر مساحت کشت گلخانه ای استان، ۴۰ هکتار است که نسبت به میانگین کشوری کمتر است که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برنامه ریزی لازم جهت جهش تولید در این زمینه نیز اندیشیده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از اختصاص ۶۲ هزار میلیارد ریال به طرح های عمرانی در سال گذشته به استان کردستان که عموماً به صورت نقدی تخصیص داده شده است خبر داد و افزود : به دنبال سفر پر خیر و برکت ریاست جمهوری به استان و با عنایت ویژه ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور و پیگیری های صورت گرفته توسط استان این مبلغ به استان تخصیص داده شده است که در سنوات گذشته بی نظیر بوده است.

وی افزود : تخصیص این اعتبار عمرانی می تواند علاوه بر تکمیل پروژه های نیمه تمام و ایجاد زیر ساخت های لازم با با توجه به این موضوع که عمده اشتغال استان به صورت کارگران فصلی می باشد می تواند این تخصیص نقش مهم و بسزایی را در ایجاد اشتغال در استان کردستان ایفاء نماید.

زمان بر بودن اشتغالزایی طرح های ایجادی بزرگ از جمله مواردی بود که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به آن اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به طولانی بودن روند رسیدن طرح های اشتغال زایی به مرحله ایجاد شغل و جذب نیرو لازم است این مسئله نیز مورد توجه قرار گیرد.

ازهاری در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری و تعامل کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط و صاحبان رسانه های جمعی در امر ایجاد اشتغال و انعکاس مطالب با اطلاع رسانی دقیق، شفاف و آگاهی کافی ضمن انعکاس خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم، امیدآفرینی را در جامعه ایجاد نموده که این مهم توسط کلیه مدیران دستگاه های اجرایی رعایت و اصحاب رسانه های جمعی نیز باید از نسبت دادن قصور های احتمالی صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی ذیربط به این سازمان پرهیز نمایند.

کد خبر: ۲۲۰٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha