۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
ضرورت حذف قیمت‌گذاری بازار مسکن در سایت‌ها
عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد

ضرورت حذف قیمت‌گذاری بازار مسکن در سایت‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تا تصویب نهایی طرح ساماندهی املاک مسکونی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌گذاری‌های کاذب و کاهش تلاطم بازار باید قیمت از سایت‌ها حذف شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی با اشاره به افزایش قیمت اجاره بها املاک مسکونی گفت: در سال‌های اخیر به دلیل عدم تعادل در عرضه و تقاضا املاک شاهد نا به سامانی در بازار مسکن بودیم که به طبع آن نرخ‌های اجاره‌بها نیز رشد قابل توجهی داشته و مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را با مشکلات زیادی رو برو کرده است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دولت و مجلس برای ساماندهی بازار اجاره مسکن اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی طرحی را برای ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی و کاهش تلاطم این بازار تدوین کردند که در جلسه صحن علنی پس از بازگشت نمایندگان از حوزه انتخابیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید پیش از تصویب طرح ساماندهی املاک مسکونی در مجلس اقداماتی موثر را برای کنترل بازار مسکن و جلوگیری از قیمت‌گذاری‌های کاذب و خارج از ضابطه انجام دهد، اضافه کرد: پرداخت وام ودیعه مسکن برای مستاجران در بازار آشفته کنونی چندان گره‌گشا نبوده و دولت باید تدبیر جدیدی برای این مهم اتخاذ کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اخیراً در رسانه خواندم مردم به دلیل نا توانی در پرداخت کرایه خانه به سمت خانه‌های اشتراکی رفته و چند خانواده در کنار هم زندگی کرده و اجاره را پرداخت می‌کنند، یا اخباری در خصوص پشت بام خوابی منتشر شده که به هیچ عنوان شایسته و زیبنده مردم کشورمان نیست.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید اعضای کمیسیون عمران مجلس و سایر نمایندگان بوده، ضرورت برخورد با سوداگران و قیمت‌گذاری‌های کاذب در بنگاه‌های املاک و سایت است؛ که در طرح ساماندهی املاک مسکونی نیز به آن اشاره شده و با متخلفان قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد. ضمن اینکه بهتر است تا تصویب نهایی طرح ساماندهی املاک مسکونی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌گذاری‌های کاذب و کاهش تلاطم بازار باید قیمت از سایت‌ها حذف شود.

کد خبر: ۲۲۰٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha