۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
صنعت فرش کشور از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد
رئیس مرکز ملی فرش ایران:

صنعت فرش کشور از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: اکنون فناوری نوین وارد صنعت فرش کشور شده و شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا و خانه‌های خلاق در این زمینه ایجاد و هوش مصنوعی در این صنعت به کار گرفته شده است.

به گزارش بازار، فرحناز رافع در مراسم پایانی پانزدهمین المپیاد ملی فرش ایران در مشهد افزود: در این راستا مجوز راه اندازی مرکز رشد تخصصی فرش در پارک علم و فناوری قم دریافت شده و بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کند که امیدواریم با راه اندازی این مرکز بخش تجاری سازی صنعت فرش نیز در زنجیره تولید آن مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به ورود خلاقیت‌ها و فناوری نوین به عرصه صنعت فرش کشور در المپیاد ملی فرش ایران در سال جاری رشته "خلاقیت و نوآوری" نیز به چهار رشته دیگر آن اضافه شد و علاوه بر ۲۱ برنده در پنج رشته طراحی، رنگرزی، بافت و مرمت فرش پانزدهمین دوره از این المپیاد، پنج برنده نیز در رشته خلاقیت و نوآوری خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، شرکت کنندگان و برندگان المپیاد ملی فرش ایران را سفیران فرهنگی و اقتصادی این هنر- صنعت برای استان محل زندگیشان بویژه برای جوانان حوزه‌های دانش آموزی و دانشجویی ذکر کرد و گفت: از این سفیران درخواست می‌شود که برای راه اندازی خانه‌های خلاق در شهر یا روستای محل زندگی خود اقدام کنند تا جوانان جذب این رشته شده و هنر - صنعت فرش که هویت ملی هر ایرانی است به رشد اقتصادی لازم دست یابد.

وی تاکید کرد: در واقع المپیاد فرش محل حضور نام آوران فرش ایران است که آوازه آن را به کل جهان تسری می‌دهند.

رافع گفت: ایران را در جهان به نام فرش دستباف می‌شناسند، امیدواریم بتوان المپیاد فرش ایران را بین المللی کرد، برای نخستین بار نیز نمایشگاه‌هایی با حضور همسران مقامات ارشد کشور ویژه فرش دستباف برپا شد تا از این طریق بتوان زمینه توسعه تولید فرش به عنوان دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و هنری و توسعه صادرات آن را فراهم کرد.

کد خبر: ۲۲۰٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha