۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
 مجمع عمومی صندوق سرمایه گذاری سهام عدالت در استان‌ها برگزار می‌شود
رئیس سازمان بورس در گفتگو با بازار:

مجمع عمومی صندوق سرمایه گذاری سهام عدالت در استان‌ها برگزار می‌شود

سمنان - عشقی، رئیس سازمان بورس با بیان اینکه پیگیر شرایط سهام عدالت در استان‌ها هستیم، گفت: سهام عدالت با برگزاری مجامع استانی تعیین تکلیف می‌شوند.

مجید عشقی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره آخرین وضعیت سهام عدالت و صندوق‌های سرمایه گذاری در استان‌ها، بیان کرد: به دنبال تشکیل مجامع استانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در سراسر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مجامع استانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت از جمله اولویت‌های شورای عالی بورس کشور است، افزود: برگزاری مجامع استانی یکی از اولویت‌های سازمان بورس محسوب می‌شوند که پیگیر آن خواهیم بود.

رئیس سازمان بورس با اشاره به اهمیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بیان کرد: این صندوق‌ها از جمله فعالان بورس و بازار سرمایه محسوب می‌شوند و لذا حمایت و توسعه این ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از جمله برنامه‌های سازمان بورس به شمار می‌آید.

عشقی افزود: صندوق‌های توسعه سرمایه‌گذاری سهام عدالت در کشور سه میلیون عضو دارند نشان می‌دهد این صندوق‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت بازار سرمایه به مراتب در ماه‌های اخیر بهتر شده است، گفت: شاهد کاهش دخالت‌ها در بازار سرمایه و بورس به نحوه چشمگیر هستیم.

رئیس سازمان بورس همچنین با بیان اینکه بازار سرمایه یکی از بهترین راه‌های جمع‌آوری نقدینگی است، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده دخالت‌ها در بورس به کمترین میزان خود رسیده و تلاش داریم این شرایط را حفظ کنیم.

عشقی با بیان اینکه در روزهای اخیر عرضه سهام و اوراق قرضه نداشتیم و دولت هیچ دخالتی نیز در این امر ندارد، بیان کرد: عمده خریداران و فروشندگان که ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر می شوند اشخاص حقیقی هستند که در بورس و بازار سرمایه فعالیت دارند.

کد خبر: ۲۲۰٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha