۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۹
برنامه هفتم توسعه؛ بزنگاهی برای جراحی تورم، حوزه مسکن و صندوق های بازنشستگی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

برنامه هفتم توسعه؛ بزنگاهی برای جراحی تورم، حوزه مسکن و صندوق های بازنشستگی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای فعالیت صندوق های بازنشستگی و موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا شهبازی، با اشاره به اولویت های برنامه هفتم توسعه بیان کرد: ابتدا باید بگویم که بسیاری از موارد شش برنامه سابق توسعه ای کشور اجرایی نشده است و متاسفانه میزان اجرای این برنامه ها زیر ۵۰ درصد بوده است.

وی تاکید کرد: از این رو باید برنامه های توسعه ای کشور را براساس واقعیت های جامعه نگارش کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید نواقص و اشکالات شش برنامه قبلی در برنامه هفتم تکرار شود، ادامه داد:باید در تدوین برنامه هفتم توسعه از گزارش های دیوان محاسبات و کارشناسات نهایت استفاده را ببریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بابیان اینکه باید برای فعالیت صندوق های بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه تدابیری اندیشیده شود، بیان کرد: صندوق های بازنشستگی در شرایط و وضعیت نابه سامانی قرار دارند و اگر دولت نباشد دیگر قادر به تامین مطالبات بازنشستگان نیستند. براساس تدابیری که در برنامه هفتم توسعه در زمینه صندوق های بازنشستگی در نظر گرفته خواهدشد، باید این صندوق ها فعال شوند تا از وضعیت موجود خارج شوند.

نماینده مردم نهاوند با بیان اینکه برخی از اعضای هئیت مدیره صندوق های بازنشستگی این نهاد را به حیات خلوت خود تبدیل کرده اند، بیان کرد:باید افرادی در مدیریت صندوق های بازنشستگی قرار گیرند که در انجام امور شانه خالی نکنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر شرکت های زیر مجموعه صندوق های بازنشستگی ورشکسته شده اند، بیان کرد:متاسفانه در هئیت مدیره های صندوق های بازنشستگی سو استفاده های زیاد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه باید مباحثی از جمله بحران آب، مهار تورم، همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار گیرد، گفت: کارمندان و بازنشستگان توقعات زیادی در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان دارندکه باید برآورده شود. همچنین در موضوعات مربوط به آب خیلی شعار داده شده و اما به انها عمل نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه باید در برنامه هفتم توسعه به مسائل مربوط به حوزه مسکن توجه شود، بیان کرد:در حال حاضر کسانی که مسکن ندارد حتی قادر به تهیه قسط اول خرید مسکن نیستند. بنابراین دولت و مجلس باید در زمینه برنامه هفتم همه این موارد را به صورت واقعی ببیند.

کد خبر: ۲۲۰٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha