۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
 وزیر نفت وارد عراق شد| تقویت دیپلماسی نفتی ایران در بغداد

وزیر نفت وارد عراق شد| تقویت دیپلماسی نفتی ایران در بغداد

اوجی، وزیر نفت در رأس هیئتی به‌منظور تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف انرژی با عراق وارد بغداد شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی بامداد امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در رأس هیئتی بلندپایه برای دیدار و رایزنی با مقام‌ها و مسئولان عراقی وارد بغداد شد و در بدو ورود مورد استقبال باسم محمد خضیر، معاون وزیر نفت عراق و محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق قرار گرفت.

اوجی در بدو ورود به بغداد در مکان شهادت فرماندهان بزرگ مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حضور یافت و به مقام والای ایشان ادای احترام کرد.

بنا بر این گزارش، وزیر نفت در این سفر برای توسعه فعالیت‌ها و تعریف زمینه‌های تازه همکاری با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق و زیادعلی فاضل، وزیر برق عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

نشست کمیته عالی مشترک ایران و عراق در بخش نفت برای گسترش روابط دو کشور به ریاست احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد.

در این نشست محورهای همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌های راهگشایی برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به‌تازگی پس از دیدار و گفت‌وگو با عبداللطیف‌ رشید، رئیس‌جمهوری عراق در تهران تأکید کرده بود که روابط تهران و بغداد در حوزه زیرساختی همچون آب، برق، گاز و انرژی باید به‌نحوی ادامه یابد که استفاده از ظرفیت‌های موجود نیازهای دو طرف را به‌طور کامل برطرف کند.

کد خبر: ۲۲۰٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha