۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
شناخت ضعف و قوت ها در نمایشگاه توانمندی صادراتی| عقد قراردادهای اقتصادی در غرفه ها خرسند کننده بود
گفتگوی بازار با معاون اول رئیس جمهور

شناخت ضعف و قوت ها در نمایشگاه توانمندی صادراتی| عقد قراردادهای اقتصادی در غرفه ها خرسند کننده بود

مخبر معاون اول رئیس جمهور در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران به بازار گفت: این نمایشگاه راه کار موثری برای شناخت نقاط قوت و ضعف تولید کنندگان و فعالان حاضر است.

بازار؛ گروه ایران: پنجمین نمایشگاه توانمندی‌ های صادراتی ایران با عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۳ پس از چند سال وقفه برای عرضه دستاوردهای صادراتی در حال برگزاری است و تجار خارجی دعوت شده اند تا با حضور در این رویداد و بازدید از محصولات ارائه شده، نسبت به توافق خرید کالاها اقدام کنند.

در این دوره از نمایشگاه ۱۲ گروه کالایی از جمله پتروشیمی، دانش بنیان، پزشکی و تجهیزات پزشکی، ساختمان، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی و کشاورزی، چرم، صنایع دستی، انرژی و خدمات فنی و مهندسی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در خصوص برگزاری این رویداد در گفت و گوی اختصاصی با بازار بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه اقدام بسیاری خوبی است و امسال هم شاهد توسعه مناسب تر آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه چنین نمایشگاه هایی به صورت پیوسته برگزار می شود افزود: طی مشاهداتی که از غرفه های مختلف این نمایشگاه داشتم شاهد بودم که فعالان عرصه اقتصادی داخلی و خارجی با یکدیگر در حال عقد قراردادهای متعدد هستند که این اتفاق، خرسند کننده بود. همچنین از دیگر مزایای برگزاری چنین رویدادی این است که فعالان خارجی با توانمندی ها و ظرفیت های کشور آشنا می شوند.

مخبر با اشاره سایر مزایای برگزاری نمایشگاه های مشابه برای تولیدکنندگان داخلی ادامه داد: تولیدکنندگان کشور می توانند نسبت به شرایط تولید و مشکلات اشراف بهتری پیدا کنند و با برنامه ریزی نسبت به حل آن ها اقدام کنند. همچنین یکی از اقدامات خوبی در این نمایشگاه شاهد هستیم توجه به زنجیره ارزش تولید است.

معاون اول رئیس دولت سیزدهم با تاکید بر هماهنگی برگزاری نمایشگاه هایی همچون ایران اکسپو با شعار مهار تورم و رشد تولید اظهار داشت: به نظر بنده در این سالی که توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده این اقدامات را می توان همسو با شعار سال دانست و با برنامه ریزی می توانیم به اهداف خوبی برای کشور دست یابیم.

کد خبر: ۲۲۰٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha