۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
قیمت املاک محور ناهارخوران گرگان کاذب است
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گرگان:

قیمت املاک محور ناهارخوران گرگان کاذب است

گرگان- صنعتی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک گرگان گفت: قیمت ملک در محور ناهارخوران بسیار کاذب است و برخی از سازندگان هر قیمتی که می خواهند اعلام می کنند.

محمدرضا صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اگر نرخ ارز بیش از این افزایش یابد شاهد تاثیرات روانی این افزایش قیمت در بازار مسکن خواهیم بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گرگان ادامه داد: به نظر می رسد صرف نظر از قیمت مسکن در اجاره خانه یک افزایش قابل توجهی را شاهد باشیم چراکه بسیاری از اقشار جامعه دیگر توان خرید ندارند و به اجاره خانه روی می آورند و از طرفی به واسطه افزایش تقاضا در اجاره و کاهش درخواست در خرید احتمال بالارفتن قیمت های اجاره بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه قیمت آپارتمان در مناطق پایین شهر گرگان مانند ویلاشهر حدود متری ۲۰ میلیون تومان است، افزود: این رقم برای بالای شهر تا متری ۱۳۰ میلیون تومان هم رسیده است.

این فعال حوزه ساختمان با تاکید بر اینکه هزینه هایی مانند بیمه تامین اجتماعی ساختمان و مالیات برای ساخت مسکن در پایین و بالای شهر تفاوتی ندارد، افزود: هزینه ساخت مسکن به علاوه هزینه زمین در مناطق پایین شهر هر متر حدود ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود.

به گفته او، قیمت ملک در محور ناهارخوران بسیار کاذب است و برخی از سازندگان هر قیمتی که می خواهند اعلام می کنند. در واقع شرایط به نحوی است که برخی مافیا قیمت هایی را در فضای مجازی اعلام می کنند که غیر واقعی است و با ترفندهای خاص مِلک را به فروش می رسانند که آسیب آن متوجه مردم می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گرگان اضافه کرد: در وضعیت فعلی نباید به این افراد اجازه جولان داده شود و باید قیمت گذاری از یک فیلتر خاص عبور کند.

وی ادامه داد: راهکار این است که اگر سازنده یا فروشنده سود غیرمتعارف دریافت کند به استناد ماده دو قانون تعزیرات حکومتی باید فروشنده محکوم به پرداخت جریمه شود بدین ترتیب از رشد بی رویه قیمت مسکن پیشگیری می شود و هیچ افزایش قیمتی مگر در اثر افزایش قیمت مصالح و رشد تورم، نخواهیم داشت.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha