۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
اولویت تشکیل وزارت بازرگانی ضروری است| ساختار این وزارتخانه نیاز به اصلاح دارد
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

اولویت تشکیل وزارت بازرگانی ضروری است| ساختار این وزارتخانه نیاز به اصلاح دارد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: اولویت تشکیل وزارت بازرگانی را ضروری می‌دانیم اما ساختار سازمانی این وزارتخانه نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی، در خصوص لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی که کلیات آن در نشست کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید، گفت: ما تشکیل وزارت بازرگانی را ضروری می‌دانیم به همین دلیل اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با کلیات این لایحه موافقت کردند.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته ما برای نحوه اصلاح ساختار و اینکه کدام معاونت از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شود و چه اتفاقاتی باید در این حوزه بیفتد کارگروهی تشکیل دادیم تا این موارد را مورد بررسی قرار دهد.

وی تصریح کرد: این موارد از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین باید جمع‌بندی به گونه‌ای باشد که این وزارتخانه از توانمندی لازم برای تحقق اهدافی که داریم همچون تنظیم بازار، مدیریت صادرات و واردات و گشایش سفره و معیشت مردم برخوردار باشد.

اسماعیلی تاکید کرد: نشست این کارگروه امروز برگزار می‌شود که بتوانیم در این موارد به یک جمع‌بندی مطلوبی برسیم تا از طریق این وزارتخانه بتوانیم تنظیم چرخه معیوبی که در توزیع کالاها و نهاده‌های دامی و مدیریت صحیح صادرات و واردات وجود دارد را اصلاح کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: ساختار سازمانی کنونی این وزارتخانه نمی‌تواند پاسخگوی این نیازها باشد بنابراین در این کارگروه باید اصلاح ساختار برای این وزارتخانه را در تبصره‌های ماده واحده لایحه مذکور لحاظ کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در مورد روند اصلاح طرح ساماندهی کارکنان دولت، یادآور شد: ما همچنان این موضوع را پیگیری کرده و ایراداتی که شورای نگهبان به آن وارد دانسته است را رفع و برای همراهی دولت در این زمینه نیز تلاش می‌کنیم.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha