۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
تاثیر تورم بر کاهش ارزش پول ملی| حجم مبادلات بدون دلار گسترش یابد
نماینده مردم سبزوار در مجلس:

تاثیر تورم بر کاهش ارزش پول ملی| حجم مبادلات بدون دلار گسترش یابد

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاثیر تورم بر کاهش ارزش پول ملی بیان کرد: تورم در اقتصاد کلان خود به خود باعث می شود تا ارزش دارایی مردم پایین بیاید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی، با اشاره به دلایل کاهش ارزش پول ملی در کشور و راهکارهای جلوگیری از این موضوع بیان کرد:بخشی از موضوع کاهش ارزش پول ملی مربوط به فضاسازی رسانه ای و جنگ روانی است و این بدین معنا نیست که ما باید نسبت به این موضوع دست بسته باشیم و باید در ساختار خود به این مسئله پاسخ دهیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از مسئولین اقتصادی ما وقتی با مسئله جنگ روانی پیرو کاهش ارزش پول ملی مواجه می شوند، می گویند؛ چه کار باید کنیم، این مسئله جنگ روانی است. بنابراین برای این مسئله نیز باید تدابیری را اتخاذ کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از موضوعات مربوط به کاهش ارزش پول ملی به حوزه مسائل اقتصادی کشور باز می گردد، تاکید کرد: تقریبا حدود ۱۰ درصد از حجم اقتصاد ما وارداتی است و به دلار و ارز وابسته است لذا ما باید بتوانیم تاثیر ارز بر روی اقتصاد کشور را بر روی همان ۱۰ درصد کنترل کنیم. اگر این اتفاق بیافتد خود به خود ارز هم کنترل می شود اما اگر تاثیر ارز بر اقتصاد ما ۱۰۰ درصدی شود، حتما آن ساختار کنترلی هم از دست مسئولین بیرون می رود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن با بیان اینکه باید نخ اتصال بازار داخل را از ارز بُرید، بیان کرد: البته این مسئله از جمله وعده های دولت بوده است و اما در برنامه ریزی ها تاکنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید حجم مبادلاتمان را در ساختارهای مبادلاتی دنیا بدون دلار گسترش دهیم، بیان کرد: در این شرایط دیگر می توانیم ارزش پولمان را خارج از شاخص دلار اندازه گیری کنیم. در این شرایط ممکن است بتوانیم در حفظ ارزش پولی ملی مان موفق شویم.

عنابستانی با بیان اینکه تورم هم در کاهش ارزش پول ملی تاثیر گذار است بیان کرد: تورم در اقتصاد کلان هم خود به خود باعث می شود تا ارزش دارایی مردم پایین بیاید و این مسئله نهایتا ارزش ریال را کاهش دهد. بنابراین همه این موارد باید مد نظر مسئولین قرار گیرد.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha