۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
 ساماندهی روز بازارها در قم/ رفع محدودیت در فعالیت پاساژها
استاندار قم خبر داد؛

ساماندهی روز بازارها در قم/ رفع محدودیت در فعالیت پاساژها

قم - استاندار قم از ساماندهی روز بازارها در قم خبر داد و گفت: طرحی با همکاری شهرداری برای ساماندهی افراد شاغل در روز بازارهای قم اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در استانداری قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت استان قم نسبت به بیماری کرونا هنوز سفید نیست، گفت: اگر مردم اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها را رعایت نکنند ممکن است دورازه در وضعیت قرمز قرار بگیریم.

وی با اشاره به ساماندهی وضعیت روز بازارها، گفت: در استان قم روز بازاری به مفهوم آنچه در دیگر استان‌ها وجود دارد نداریم اما با جلسات مکرری که در حوزه معاونت امور عمرانی با همکاری شهرداری برگزار شد و با بررسی پروتکل‌های مرکز بهداشت طرحی قرار است برای ساماندهی افرادی که به این شغل فعالیت دارند اجرا شود.

استاندار قم تصریح کرد: این افراد از اقشار آسیب پذیری هستند که در بحران کرونا آسیب و متضرر شدند و چشم امید به این شغل دارند لذا قرار است فعالیت آن‌ها به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع و نوع فعالیت آن‌ها هم ساماندهی شود.

به گفته وی، استان قم در ابتدا در وضعیت شدید بحرانی قرار داشت که با مدیریت خوب و همکاری مردم از این وضعیت عبور کردیم ولی هنوز در وضعیت سفید و خوبی قرار نداریم با توجه به پیگیری ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی‌هایی در استان صورت گرفت از جمله بازگشایی صحن روباز حرم حضرت معصومه (س) از قبل از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب و اکنون با درخواست تولیت‌های حرم‌های مطهر، زائران می‌توانند در این اماکن به صورت ۲۴ ساعته حضور داشته باشند.

نباید بازگشایی‌ها منجر به افزایش شیوع کرونا شود

سرمست همچنین به رفع محدودیت‌ها از فعالیت پاساژها هم اشاره کرد و گفت: دولت در صدد است تا ضمن رعایت موازین بهداشتی برای کاهش شیوع کرونا محدودیت‌های زندگی شهروندان را هم بردارد لذا محدودیت‌ها کاهش و ساعات کاری پاساژها افزایش یافته و فعالیت آنها به وضعیت قبل از کرونا بازگشته است.

استاندار قم افزود: نباید این بازگشایی‌ها منجر به افزایش شیب شیوع بیماری کرونا باشد و هم چنان باید در رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی شهروندان همکاری خوبی داشته باشند.

کد خبر: ۲۱٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha