۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
نیازمند ایده‌های جدید در حفظ کاربری اراضی کشاورزی هستیم
رئیس سازمان امور اراضی:

نیازمند ایده‌های جدید در حفظ کاربری اراضی کشاورزی هستیم

افلاطونی، سازمان امور اراضی گفت: رویه فعلی جوابگوی حفظ کاربری اراضی کشاورزی نیست و باید از ایده‌های نوین و نظرات کارشناسان مختلف استفاده کرد.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی،‌ گفت: باید از ظرفیت تشکل‌ها و انجمن‌های حوزه زمین برای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی استفاده کرد و با برگزاری نشست‌های تخصصی به راهکارهای مؤثرتری دست یافت.

نیازمند ایده‌های جدید در حوزه حفظ کاربری اراضی کشاورزی هستیموی افزود: برای هر یک از معاونت‌ها یا دفاتر کمیته فنی تشکیل شود و از نظرات کارشناسان، اساتید دانشگاه و مدیران امور اراضی کشور در حوزه‌های مختلف کاری سازمان استفاده شود.

رئیس سازمان امور اراضی تأکید کرد: باید به تمامی استعلاماتی که از سازمان صورت می‌گیرد از جمله استعلامات دفاتر اسناد رسمی، هیئت‌های تعیین تکلیف ثبتی به صورت سامانه‌ای پاسخ داده شود، تمامی استان‌ها باید به پنجره واحد مدیریت زمین متصل باشند .

افلاطونی خواستار تسریع انجام اقدامات در دست اجرا شد و گفت: فعالیت‌های مهندسی رفع تداخلات، حدنگاری و کاداستر برعهده اداره کل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی است و کارگروه مرکزی رفع تداخلات و بحث حقوقی، فنی و تخصصی بر عهده دفتر ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی است.

وی ادامه داد: برای موضوع هوشمندسازی باید با برخی شرکت‌های خصوصی هماهنگی‌هایی ایجاد شود و به آنان شرح خدمات ارائه کرد تا خدمات مورد نظر سازمان به طور مطلوب دریافت شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: دفتر امور حقوقی باید پیگیر اصلاح قوانین از جمله قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، آیین‌نامه ماده ۳۳ و تبصره چهار ماده ۳۳ باشد.

کد خبر: ۲۱۹٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      هر جا آب داره ساخت و ساز نشود هرجا آب ندارد مجوز بدین هم مردم خانه دار میشن هم چرخ اقتصاد میگردد و از درآمد حاصله از مجوز ها به کشاورزانی که آب در آن منطقه است ولی برای بهره وری بیشتر در تنگنا هستن کمک مالی شود و کشاورزی توسعه داده شود.