۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
 نرخ‌های جدید کامزد خدمات چک چقدر است؟

نرخ‌های جدید کامزد خدمات چک چقدر است؟

هزینه صدور دسته چک در بانک‌ها مبلغ ۶۰ هزار ریال بعلاوه مبلغ پرداختی به چاپ‌خانه دولتی و هزینه تمبر مالیاتی است.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، روز گذشته ۱۷ اردیبهشت ماه، نرخ‌های جدید کارمزد خدمات بانکی از سوی بانک مرکزی اعلام شد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای کارآمدتر شدن و کمک به ارتقای سطح خدمات شبکه پرداخت و همچنین متناسب کردن نرخ کامزدها با شرایط کلان اقتصادی دست به این اقدام زده است.

بر اساس بخشنامه جدید کارمزد خدمات بانکی ریالی، کارمزد خدمات مرتبط به حساب قرض‌الحسنه جاری و چک به این صورت است که کارمزد تقاضای عدم پرداخت چک به ازای هر برگ چک، صدور گواهینامه عدم پرداخت وجه چک از حساب مشتری و رفع سوءاثر برای هر برگ چک، ۱۴۴ هزار ریال است.

کارمزد صدور چک آمنیبوس نیز ۶۵ هزار ریال می‌باشد. برای انتقال حساب جاری به شعبه دیگر در هر شهر نیز مشتری باید ۴۳۲ هزار ریال بعلاوه هزینه پست در صورت وجود، بپردازد. اخذ هرگونه اطلاعات لازم برای افتتاح حساب جاری با دسته چک هم حداقل کارمزدی معادل ۶۰ هزار ریال دارد و هزینه استعلام شامل استعلام از سامانه شاهکار، اخد تائیدیه و دیگر موارد هم از سوی بانک جداگانه دریافت می‌شود.

هزینه صدور دسته چک در بانک‌ها مبلغ ۶۰ هزار ریال بعلاوه مبلغ پرداختی به چاپ‌خانه دولتی (بهای تمام شده) با در نظر گرفتن هزینه تمبر مالیاتی است.

کارمزد ابطال چک جاری اشخاص به درخواست مشتری و با ارائه چک باطل شده نیز ۱۱ هزار ریال است.

هزینه صدور چک تضمین شده بانکی یا رمزدار بین‌بانکی و صدور المثنی چک بانکی برای هر برگ چک ۷۲ هزار ریال و ابطال چک بانکی یا بین‌بانکی به درخواست مشتری کارمزدی معادل ۲۵ هزار و ۴۰۰ ریال دارد.

برای اعلام منع پرداخت چک‌های بانکی و بین‌بانکی مفقودی هم باید ۵۷۶ هزار ریال کامزد توسط مشتری پرداخت شود.

کامزد سایر خدمات مرتبط با حساب حساب قرض‌الحسنه جاری و چک، در جدول زیر قابل مشاهده است.

 نرخ‌های جدید کامزد خدمات چک چقدر است؟

کد خبر: ۲۱۹٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha