۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
یک هکتار از اراضی ملی در روستای بلغان طعمه حریق شد

یک هکتار از اراضی ملی در روستای بلغان طعمه حریق شد

بجنورد- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از مهار آتش‌سوزی اراضی ملی که در روستای بلغان بخش مرکزی شیروان رخ داده بود، با کمک مردم مهار شد و گفت: در این حادثه یک هکتار از اراضی ملی در آتش سوخت.

به گزارش بازار؛ به نقل از جهادکشاورزی خراسان شمالی، سرهنگ موسی الرضا حیاتی با انتقاد از حضور نداشتن نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شیروان در این حادثه گفت: تاکنون چندین نوبت آتش سوزی در مراتع این شهرستان صورت گرفته که ماموران نیروهای منابع طبیعی برای مهار آن حضور نیافته اند.

وی علت حضور نداشتن نیروهای منابع طبیعی شیروان در مواقع آتش سوزی را نبود امکانات به گفته خود آنان عنوان کرد و افزود: علت حادثه روشن کردن آتش توسط دامداران محلی و خاموش نکردن آن و وزش باد شدید بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: دامداران در مکان های خالی از علف های مرتعی اقدام به روشن کردند آتش کنند و پش از ترک  محل حتما از خاموش بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنند.

حیاتی افزود: شماره تلفن ۱۵۰۴ به عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی استان با مردم به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با آتش سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان است که گزارش‌های مردمی کمک شایانی به پیشگیری از حوادث می‌کند.

کد خبر: ۲۱٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha