۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
اختصاص اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل و بهره برداری از فرودگاه سقز
نماینده سقز و بانه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

اختصاص اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل و بهره برداری از فرودگاه سقز

سنندج – نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل و بهره برداری از فرودگاه سقز خبر داد.

بهزاد رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات و کمبودهای فرودگاه سقز، بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از فرودگاه سقز یکی از برنامه های مهم و اولویت دار در بخش عمرانی به شمار می رود.

وی ادامه داد: متاسفانه فرودگاه سقز در دولت گذشته و علیرغم تکمیل نبودن مورد بهره برداری قرار گرفت که طی دو سال اخیر تلاش های زیادی در راستای جذب اعتبار و بهره برداری کامل از این پروژه صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در همین راستا امسال در قانون بودجه اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل فرودگاه سقز در نظر گرفته است.

وی با اشاره به تصویب این میزان اعتبار در جریان سفر استانی هیات دولت به کردستان، بیان کرد: ااعتبار فرودگاه سقز به صورت ملی تامین می شود و انتظار داریم که با تلاش های مدیران استان و شهرستان شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه باشیم.

وی به بخش دیگری از اعتبارات تخصیص به پروژه های زیرساختی در دو شهرستان سقز و بانه اشاره کرد و گفت: از محل ردیف های ملی بودجه سال جاری کشور برای احداث راه بانه بانه – سوته مبلغ ۷۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رحیمی به اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی برای راه اصلی سقز – بانه – سردشت اشاره کرد و گفت: همچنین برای آبرسانی به دو شهر بانه و سقز در مجموع ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به روند تکمیل و آبگیری کامل سد چراغ ویس سقز به عنوان یکی از نیازهای مهم این شهرستان، بیان کرد: همچنین برای طرح آبیاری و زهکشی سد چراغ ویس نیز ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال جاری کشور پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کریدور شمال به جنوب که بخش اصلی آن مربوط به استان کردستان می باشد، اظهار کرد: بهره برداری کامل از این پروژه یکی از مهمترین نیازهای مردم در پنج استان شمال غرب و جنوب غرب کشور به شمار می رود.

وی از اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به کل پروژه کریدور شمال به جنوب کشور خبر داد و گفت: انتظار می رود که با جذب و هزینه این میزان اعتبار زمینه برای تکمیل و بهره برداری از آن فراهم شود.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در پایان به رایزنی های صورت گرفته در راستای جذب اعتبار بیشتر برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های زیرساختی در سطح استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این راستا اعتبارات خوبی در دیگر بخش ها نیز برای استان جذب شده که انتظار می رود به موقع هزینه شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha