۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
حقوق کارگران باید ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می کرد
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

حقوق کارگران باید ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می کرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: بنابر اظهارنظر اکثر کارشناسان و مرکز آمار خط فقر در کشور حداقل ۱۸ میلیون در ماه است لذا شایسته بود حقوق کارگران صددرصد افزایش می‌یافت.

به گزارش بازار، صدیف بدری در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر کارگر و فرهنگی به ویژه استاد شهید مطهری، روز و هفته کارگر، معلم و شوراها را به کارگران، معلمان و فرهنگیان گرانقدر و شورای شهرها و روستاها تبریک گفت.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هفته کارگر است برنامه‌های متعددی در این خصوص برگزار شده و یا خواهد شد، همانقدر که به شکل برگزاری برنامه‌ها اهمیت می دهید لطفا به دغدغه ها، مشکلات و مطالبات آنان هم اهمیت دهید.

وی تصریح کرد: از مهمترین ارکان تولید در کشور نیروی انسانی و کارگران هستند متاسفانه در تولید، صنعت و بررسی مسائل آنان تنها موضوع و رکنی که مورد غفلت واقع می شود همین کارگران عزیز هستند.

بدری اظهار کرد: آقای وزیر، آیا از افزایش قیمت ها و هزینه های حداقلی زندگی کارگران خبر دارید؟ آیا می دانید در طول یک سال گذشته همه اقلام ضروری زندگی و همچنین اجاره بها، هزینه مسکن بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است؟ جنابعالی و همکاران محترمتان در بررسی افزایش حقوق ماهیانه کارگران در اسفند سال گذشته همه تلاش خود را انجام دادید تا نمایندگان کارگران را مجاب به موافقت با افزایش کمتر نمایید. شما چرا از حق و حقوق کارگران به بهانه های مختلف دفاع نکردید؟ مگر با ۷، ۸ میلیون تومان دریافتی ماهانه می توان در شرایط کنونی زندگی کرد؟ عجیب‌تر اینکه کارفرمایانی هستند که با کمتر از ۲ میلیون تومان دستمزد ماهانه از کارگران مظلوم کار می‌کشند.

وی افزود: بنابر اظهارنظر اکثر کارشناسان و مرکز آمار در حال حاضر خط فقر در کشور حداقل ۱۸ میلیون در ماه می باشد لذا شایسته بود امسال حقوق کارگران عزیز حداقل صددرصد افزایش می‌یافت.

رییس جمهور به سرعت نسبت به معرفی وزیر آموزش و پرورش اقدام کند
بدری اظهار کرد: جناب آقای صحرایی سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش، هفته معلم است حتما برنامه‌های متعددی دارید در اسرع وقت مشکلات قانون رتبه‌بندی معلمان را مطابق با نظر فرهنگیان عزیز و پرداخت فوق‌العاده ویژه آنان را حل نمایید، با سوءتدبیر مسئولان مربوطه کام فرهنگیان عزیز در عید نوروز امسال تلخ گردید و این ظلم در حق آنان هیچ وقت از یاد فرهنگیان عزیز نخواهد رفت. لااقل جهت کاهش درصدی از این اجحاف روا داشته شده برای حل دغدغه‌های فرهنگیان عزیز اقدام کنید.

وی افزود: امیدوارم که آقای رییس جمهور محترم سریعا نسبت به معرفی فردی توانمند و از جنس فرهنگیان به عنوان وزیر آموزش و پرورش اقدام کند.

بدری خطاب به وزیر نیرو و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، بیان کرد: اخیرا از مزارع کشاورزان عزیز از منابع تامین آب شرب اردبیل از قشلاقات عشایر غیور مغان و استان بازدید داشتم، به علت کاهش شدید بارندگی، مزارع کشاورزان دیم کار و حتی آبی از بین رفته است بحرانی عمیق در ارتباط با آب در استان حاکم است، دام دامداران عزیز و عشایر غیور استان در حال تلف شدن بر اثر خشکسالی است. در اسرع وقت به داد کشاورزان، دامداران و عشایر استان اردبیل برسید. اگر سریعا کمک بلاعوض، تسهیلات کم بهره، مهلت دادن به پرداخت اقساط تسهیلات قبلی آنان، تامین علوفه و نهاده انجام نشود این قشر زحمت کش و تولید کننده واقعی استان دیگر توان زندگی و ادامه فعالیت نخواهند داشت.

وزیر نیرو سریعا به اردبیل بیایید
وی افزود: آقای محرابیان سریعا به اردبیل بیایید چندین سال است ما گفتیم و تذکر دادیم و پیگیری کردیم ولی متاسفانه گوش شنوایی از مسئولان اجرایی نبود و نیست. دیگر چاه‌ها و سفره های آب زیرزمینی دشت اردبیل رمقی برای تامین آب ندارد. سد یامچی که با هدف تامین آب کشاورزی احداث شده بود و در حال حاضر حق تاریخی و قانونی کشاورزان دشت اردبیل را جهت آب شرب اردبیل اختصاص داده‌اید آبی در پشت آن نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در پایان خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: آقای رییس جمهور جهت حل مشکلات اردبیل به داد مردم این استان برسید.

کد خبر: ۲۱۹٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اکبر اسماعیلی IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      1 0
      بعضی ها فکر می‌کنند که معیشت همان خرج خورد و خوراک روزانه است که می‌گویند اگر قناعت کنند می‌توانند با ۶ میلیون ماه را بگذرانند۰!!اینها نمی‌دانند که کارگران دختر دارند که باید برایش جهیزیه تهیه کنند و یا پسر دارند که باید برایش زن بگیرند و ۰۰۰
    • علی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      1 0
      آقابریدتورم ببیندخداوکیلی جانه ناموستون حقوقی که میگیریدمسعولین بزاریدکناراندازه پایه حقوق کارگروبرداریدببینیدچندروزه خرج میشه کارگرمستاجرهست کارگردختردمه بخت داره کارگرمهمان داره کارگرخرج داره گارگرسینه سوخته هست پس آقاقسمتون دادم مدیون هستیداگرخودتونوجای کارگرنزارید
    • رضا IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 0
      هیچکسی به فکر کارگر نیست