۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
راهکارهایی برای رزرو هتل با قیمت مناسب

راهکارهایی برای رزرو هتل با قیمت مناسب

در هنگام تصمیم برای سفر رفتن بعد از انتخاب نوع وسیله نقلیه نوبت به انتخاب محل اقامت می‌رسد که می‌توان گفت جزو اصلی‌ترین ارکان سفر بوده و نوعی دغدغه برای مسافران است.

به گزارش بازار، در هنگام تصمیم برای سفر رفتن بعد از انتخاب نوع وسیله نقلیه نوبت به انتخاب محل اقامت می‌رسد که می‌توان گفت جزو اصلی‌ترین ارکان سفر بوده و نوعی دغدغه برای مسافران است، بنابراین بهتر است افراد در شهر خودشان به فکر جستجو و رزرو هتل در شهر مقصد باشند. با این کار هم از استرس خود می‌کاهند و هم اینکه با حوصله و در آرامش هتل یا هتل‌آپارتمان را رزرو می‌کنند. در واقع، رزرو هتلی که بتواند نیازهای مسافران را تأمین کند و در آخر رضایتشان را جلب کند، کار پیچیده‌ای است، مخصوصاً اگر همراه خود کودک یا افراد کهنسال داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید در این متن به چندین راهکار برای انتخاب هتل با قیمت مناسب خواهیم پرداخت تا هم ‌سفری لذت‌بخش تجربه کنید.

رزرو هتل با تعداد ستاره پایین

همگی می‌دانیم که در میان محل‌های اقامت در شهرهای مختلف هتل‌های پنج ستاره گران‌قیمت بوده و این هتل‌ها معمولاً در مناطق لوکس و بالای شهر واقع‌شده‌اند، بدین‌جهت در همین اول راه پیشنهاد می‌کنیم که هتل‌های رده پایین‌تر مانند هتل‌های سه ستاره یا سوئیت آپارتمان رزرو کنید که در مناطق مختلف شهر پراکنده‌شده‌اند و از لحاظ قیمت نیز مقرون‌به‌صرفه هستند. پس اگر هدفتان از سفر گشت‌وگذار و تفریح است یا به عبارتی هتل فقط محلی برای گذراندن شب است، بنابراین رزرو هتل‌ با ستاره پایین هزینه کمتری خواهید پرداخت و از این طریق می‌توانید پولتان را برای تفریح یا خرید نگه ‌دارید.

رزرو آنلاین هتل

از روش‌های دیگر برای رزرو هتل با قیمت مناسب می‌توان به رزرو آنلاین اشاره کرد که برای این کار به راحتی می‌توانید به سایت سفرمارکت سر بزنید و هتل و اتاق موردنظرتان را انتخاب کنید. در این روش با صرفه‌جویی در وقت و هزینه و رفت‌وآمد می‌توانید بدون گشتن در سطح شهر و از طریق موبایل یا لپ‌تاپ خود و تنها با چند کلیک ساده از هتل‌های مختلف اطلاعات کسب کنید. در این سایت امکان جستجوی هتل‌ها به ترتیب از ارزان به گران و بر اساس تعداد ستاره، پیشنهادهای ویژه در اختیارتان قرار می‌گیرد و شما به راحتی می‌توانید نسبت به رزرو آن اقدام کنید.

راهکارهایی برای رزرو هتل با قیمت مناسب

رزرو تورهای مسافرتی

در هنگام سفر به جای اینکه رزرو بلیط وسیله نقلیه و رزرو هتل را جداگانه انجام دهید، بهترین حالت رزرو به صورت تور است. در این روش شرکت‌های گردشگری با هتل‌هایی که همکاری چندین ساله دارند، در بازه‌های زمانی متفاوت به صورت چارتری تعداد زیادی از اتاق‌ها را رزرو می‌کنند که در این صورت مبلغ کمتری نیز پرداخت می‌شود. حال که نوبت مسافران می‌رسد، در هنگام رزرو تور به صورت چارتری هزینه مقرون‌به‌صرفه می‌شود.

منتظر تخفیفات هتل‌ها باشید

ممکن است در میان هتل‌ها هرازگاهی تخفیفاتی ارائه شود که این کار در زمان‌های خاص یا برای جذب مشتری انجام می‌گیرد. برای استفاده از این فرصت‌ها باید اخبار مربوط به گردشگری و هتل‌ها را به طور روزانه یا هفتگی دنبال کنید و در اولین فرصت از این امتیاز باخبر شوید. سپس با خیال راحت برای سفری خوب برنامه‌ریزی داشته باشید؛ در ادامه به چندین روش ارائه تخفیفات هتل‌ها می‌پردازیم که عبارت‌اند از:

لحظه آخری

این شرایط در صورتی اتفاق می‌افتد که به تاریخ موعد نزدیک باشند و هنوز چندین اتاق خالی مانده باشد که در این صورت تخفیفات استثنایی از چند روز تا چند ساعت مانده به سفر ارائه می‌شود. پس اگر اهل ریسک باشید یا اینکه برنامه‌ریزی برای سفرهایتان انجام ندهید، بنابراین بهترین روش همین لحظه آخری است تا هم هزینه کمتری پرداخت کنید و هم اینکه استرس سفر را از چندین روز قبل نداشته باشید.

راهکارهایی برای رزرو هتل با قیمت مناسب

پیش‌فروش

این مدل نیز همان‌طور که از اسمش پیداست به رزرو هتل از چندین ماه قبل برمی‌گردد، زیرا برخی از هتل‌ها با برنامه‌ریزی قبلی نسبت به ارائه امکانات اقدام کرده و برای تاریخ‌های خاص با تخفیفات ویژه امکان رزرو فراهم می‌کنند. بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که با برنامه‌ریزی قبلی سفر می‌روید، از این طریق می‌توانید هتل موردنظرتان را رزرو کنید.

سفر نرفتن در زمان شلوغ (high season)

برخی از فصل‌ها مانند بهار و به ویژه تابستان جزو فصل‌های شلوغ برای سفر شناخته‌شده‌اند که از لحاظ آب‌وهوا و جشنواره‌ها طرفداران زیادی دارند. در این‌گونه روزها سفر رفتن با هزینه هنگفتی همراه خواهد بود، زیرا شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها می‌دانند که در هر صورت صندلی و اتاقی خالی نخواهد ماند. بنابراین پیشنهاد ما این است تا در فصل‌های low season یا به عبارتی کم سفر اقدام کنید که تقاضای زیادی برای سفر وجود ندارد. البته ممکن است بین دو فصل کم سفر و پر سفر نیز فرصتی برای سفر باشد که قیمت‌ها در این بازه زمانی منصفانه خواهد بود.

روزهای وسط هفته سفر کنید

اگر در میان هتل‌ها جستجو کنید، خودتان به راحتی می‌توانید تنوع قیمت‌ها را مقایسه کنید. بنابراین بهتر است سفرتان را به روزهای وسط هفته موکول کنید، زیرا در آخر هفته‌ها به دلیل استقبال زیاد مسافران قیمت‌ها نیز بالا می‌رود. در صورت انتخاب وسط هفته به راحتی می‌توانید بهترین هتل را با عالی‌ترین قیمت رزرو کنید.

رزرو به صورت گروهی

اگر سفرتان همراه با خانواده یا دوستانه است، در این صورت می‌توانید سوئیت یا اتاق بزرگ‌تر رزرو کنید و هزینه اقامت را در میان خودتان تقسیم کنید. مطمئن باشید رزرو بدین‌صورت از رزرو اتاق‌های تکی برایتان مقرون‌به‌صرفه خواهد بود، همچنین سفر به صورت دسته‌جمعی برایتان خاطرات خوشی به همراه خواهد داشت.

سخن آخر

همگی می‌دانیم که بخش عظیمی از هزینه‌های سفر به رزرو بلیط وسیله نقلیه و رزرو هتل اختصاص دارد که در این متن سعی بر آن شد تا چندین روش کارآمد برای صرفه‌جویی در مورد رزرو هتل پیشنهاد دهیم تا هم‌سفری معقولانه داشته باشید و هم اینکه با هزینه کم بتوانید اقامتی با کیفیت بالا و همراه با رفاه و آسایش سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید. با رزرو هتل ارزان‌قیمت می‌توانید از پول پس‌اندازتان در قسمت‌های دیگر سفر مانند گشت‌وگذار و خرید سوغاتی استفاده کنید.

کد خبر: ۲۱۹٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha