۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
گردشگری کلیدی که قفل اقتصاد اصفهان را باز می کند
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

گردشگری کلیدی که قفل اقتصاد اصفهان را باز می کند

اصفهان- مولایی؛ کارشناس گردشگری گفت: گردشگری، صنعتی درآمدزا در جهان است که می تواند چاره رفع بسیاری تنگناهای اقتصادی باشد و در شرایط فعلی اصفهان نیز برترین مسیر توسعه اقتصادی است.

بازار، گروه استانها: کارشناسان معتقدند گردشگری نخستین و برترین راه توسعه اقتصادی استان اصفهان است، آن هم در شرایطی که بار آلودگی اصفهان بر دوش صنایع است و توسعه صنعتی برای این شهر دیگر محلی از اعراب ندارد.

این روزها سفر مسئولان بلند پایه چهار کشور چین، ویتنام، مکزیک و ازبکستان اردیبهشت امسال اصفهان را بهاری تر کرد و نوید روزهای بهتری برای گردشگری این شهر را داد.

یک کارشناس گردشگری در این ارتباط در گفت و گو با بازار در رابطه با حضور مقامات بلند پایه کشورهای مختلف از اقصی نقاط جهان در اصفهان اظهار داشت: این اتفاق در زمانی روی داده که اصفهان با انواع مشکلات بی آبی و آلودگی و تکمیل صنعت روبرو است و می تواند نوید روزهای خوش برای تعامل با کشورهای دیگر و رونق گردشگری در اصفهان را بدهد.

اسفندیار مولایی ادامه داد:  برای رسیدن به این مساله نیازمند تحمل سرمایه گذاری بالایی در اصفهان نیستیم و این یکی از مهمترین مزیتهای ارتباطات تجاری است که دولت ها برای توسعه و رونق آن متحمل سرمایه گذاری بالایی نمی شوند.

شکل گیری روابط تجاری از طریق خرید و فروش صنایع دستی

وی بیان داشت: شکل گیری روابط تجاری از طریق خرید و فروش صنایع دستی و محصولات کشاورزی و غیره به منزله کلیدی است که می تواند قفل بسته اقتصاد اصفهان را باز کند.

کارشناس گردشگری افزود: به نوعی اصفهان در دو موضع گردشگری سبز و همچنین روابط تجاری با این کشورها می تواند با میراث های معنوی و اقتصادی خود با زبان صلح و دوستی از یک سو دارایی های غیر قابل لمسی که دارد را به ارزش افزوده مبدل کند و از سویی دیگر روابط اقتصادیش با کشورهای دور و نزدیک را مستحکم تر کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر کدام از کشورهای یاد شده که پایشان به اصفهان رسیده می توانند از هر لحاظ برای اصفهان موثر باشند، از تعامل با چین که در اقتصاد جهان نقش موثری ایفا کرده تا مکزیک که در آن سوی اقیانوس ها از تاریخ و تمدن کهنی برخوردار است. 

ارتقای درآمدهای ارزی و پیشبرد اقتصاد ملی

مولایی اضافه کرد: هر کدام از این کشورها پتانسیل هایی دارند که می توانند در ارتقای درآمدهای ارزی و پیشبرد اقتصاد ملی در سایه روابط با اصفهان موثر واقع شوند.

وی ادامه داد: بنابراین نباید از این اتفاق میمون به راحتی گذشت و آن را بدون شناسایی بازارهای جدید و جذب فرصت های تازه پشت سر گذاشت چرا که با توجه به شرایط دشواری که تحریم ها به وجود آورده است باید بتوانیم به بهترین نتیجه برسیم.

کارشناس اقتصادی گفت: به گفته این کارشناس در شهری مثل اصفهان که از پتانسیل های زیاد کشاورزی و صنایع دستی برخوردار است و به دلایل مختلف دیگر ظرفیت توسعه صنعتی را ندارد.

وی بیان کرد: می توانیم با توجه کردن به مشاغلی که باعث رشد و توسعه اقتصادی شوند همانند صنعت گردشگری به‏ عنوان مکمل صنعت، تضمینی در بهبود شرایط زندگی شهروندان اصفهان ایجاد کنیم.

کد خبر: ۲۱۹٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha