۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
تفاهم نامه عملیاتی راه آهن شلمچه- بصره امضا شد

تفاهم نامه عملیاتی راه آهن شلمچه- بصره امضا شد

­تفاهم نامه اقدامات عملیاتی پروژه ریلی شلمچه- بصره بین مدیران عامل راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به امضا رسید.

به گزارش بازار به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در جریان سفر و بازدید مدیرعامل و تیم فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تفاهم نامه اقدامات عملیاتی پروژه ریلی شلمچه- بصره با مدیرعامل و مسئولان ارشد راه آهن‌های ایران و عراق و همچنین مقامات سیاسی در کنسولگری ایران در بصره به امضا رسید.

در جریان این سفر که در ادامه تفاهم ماه گذشته وزرای راه و شهرسازی و حمل نقل دو کشور انجام شد، پس از برگزاری جلسه مشترک با تیم‌های فنی و سیاسی طرفین در مرز شلمچه، مدیران عامل به همراه تیم فنی راه‌آهن بازدید از مسیر را آغاز کردند.

در این بازدید، مسئولان راه آهن دو کشور با توجه به نقشه‌های مصوب و ارائه شده، از مرز شلمچه، سکوی مسافری جدید احداث شده در مرز شلمچه، مسیر مطالعه شده از مرز تا اروند رود، زمین‌های دو طرف رود و بخش میانی آن (جزیره سندباد) در محل احداث پل و همچنین محل احداث ایستگاه جدید راه‌آهن بصره بازدید کردند.

در ادامه پس از مذاکرات ۶ ساعته‌ای که در کنسولگری ایران در بصره برگزار شد، طرفین در خصوص مسیر دقیق عبور خط ریلی از شلمچه تا رودخانه اروند و از رودخانه تا ایستگاه قطار مربوطه، زمانبندی گام به گام اقدامات اجرایی احداث مسیر ریلی شلمچه بصره از جمله زمان بندی انجام عملیات مین روبی، زمان بندی انجام زیرسازی و روسازی خط ریلی از شلمچه تا اروندرود (شط العرب)، تحویل زمین برای مطالعات پایه‌ها و اجرای پل تفاهم کردند.

نقشه احداث مسیر نیز به عنوان پیوست این تفاهم نامه به امضای معاونان فنی راه آهن ایران و عراق رسید.

کد خبر: ۲۱۹٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha