۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
اصل ۴۴ به جای توسعه، کشت و صنعت مغان را قفل کرده است| شش ماهه امور را روی ریل برگرداندیم
مدیرعامل شرکت بزرگ کشاورزی و دامپروری مغان:

اصل ۴۴ به جای توسعه، کشت و صنعت مغان را قفل کرده است| شش ماهه امور را روی ریل برگرداندیم

اردبیل- محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: اصل ۴۴ برای توسعه اقتصاد، خلاقیت و گشایش اقتصادی ایران بوده ولی در شرکت تبدیل به قفل شده است.

قاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اصل ۴۴ برای توسعه اقتصاد، خلاقیت و گشایش اقتصادی ایران بوده، ولی در شرکت مغان تبدیل به قفل شده است و مدیریت ما در شرکتی بوده که با مشکلات فراوان تحمیلی از بابت اصل ۴۴ اداره می‌گردد.

وی افزود: اکثر صنایع، کارخانجات و شرکت‌های دولتی از اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌های دولتی بهره مندند، ولی ما علاوه بر این محدودیت‌ها از بابت ممنوعیت‌هایی همچون تسهیلات بانکی، عرضه اوراق بهادار، تضامین، وثایق و مشارکت دولتی و خصوصی در مضیقه قرار داریم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در شرکت‌هایی مثل هفت تپه، جوین و کارون مشکلات فراوانی برای پرداخت حقوق و مزایای پرسنل وجود دارد، ولی به لطف خداوند متعال، تلاش مدیران، کارشناسان و کارگران شرکت مغان تولید و درآمد زایی در این بنگاه اقتصادی خودگردان، اتفاق افتاده و سود حاصل از آن صرف حقوق، پاداش، رفاه کارگران و سرمایه گذاری‌های عمرانی در شرکت می‌شود و از این طریق در بازار تزریق می‌گردد.

قاسم محمدی تاکید نمود: علیرغم سیاه نمایی‌ها در شبکه لجام گسیخته مجازی، محدودیت منابع و تنش آبی اقدامات زیادی جهت تثبیت، احیا و توسعه شرکت صورت می‌پذیرد که تکمیل زنجیره ارزش، احداث ۱۰ جایگاه خشک دام، ۳۶۰ باکس گوساله دانی، مرکز تغذیه، دو سیلوی خندقی ۲۵ هزار تنی، افزایش راندمان تولید در محصولات زراعی، فعال نمودن برخی از کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، تخصیص حق جذب ۲۰ درصدی به پرسنل، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، تبدیل وضعیت ایثارگران، حذف درختان فرسوده و جایگزینی آن با نهال‌های جدید، احیای نهالستان و باغ مادری و انتقال ۱۰۰۰ جنین نژاد گاو جرزی از آن جمله است.

وی تصریح کرد: پروژه آبیاری زیرسطحی ۱۲۰۰ هکتار از اراضی شرکت در دستور کار قرار داشته و قرارداد ۸۰ هکتار از آن با مرکز پیشران نهاد منعقد شده و طی ۱۰ روز آتی عملیاتی خواهد شد. قرارداد مطالعه و زهکشی ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز با شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) امضا و مطالعات اولیه طرح انجام شده است که بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: طرح تاسیس تعاونی مسکن کارکنان در دست انجام بوده و زمین لازم برای آن تخصیص یافته و از محل نهضت ملی مسکن تامین اعتبار گردیده و کلنگ آغاز آن بزودی به زمین زده خواهد شد.

وی افزود: توجه به حفظ کرامت انسانی و روان انسان از اصلی‌ترین موضوعات بوده و راهبرد استراتژیک شرکت بهبود و توسعه کسب و کار، امنیت شغلی و رفاه کارگران در کنار ایمنی و سلامت روان آنان است.

محمدی اضافه کرد: برای دستیابی به توسعه بایستی در امورات مختلف استراتژی خاص امور مذکور تعریف شود. در مجتمع زراعت سعی می‌کنیم، صاحب لاین شده و نقش خویش را بعنوان مرکز لاین کشور ایفا کنیم. شاخص تولید محصولات زراعی نسبت به سنوات گذشته افزایش یافته است.

محمدی گفت: زمان تحویل گیری شرکت از بخش خصوصی این بنگاه اقتصادی از ریل دولتی بودن خارج شده بود که بازگردانی آن به مدار دولت، پروسه طولانی نیاز داشت که با پیگیری‌های شبانه روزی در عرض ۶ ماه انجام شده و اسامی کل پرسنل در سامانه پاکنا ثبت گردید.

وی افزود: مبلغ ۶۱ میلیارد تومان حقوق و مزایا برای حدود سه هزار و ۳۰۰ نفر نیروی روزمرد، رسمی، محدود معین، پیمانکاری و رانندگان استیجاری پرداخت می‌شود که ۳۸ درصد از منابع را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه بر تخصیص ۲۰ درصد حق جذب به کارکنان، اضافه کاری و جمعه کاری‌ها ترمیم یافته و طرح طبقه بندی مشاغل اجرایی و ایثارگران تبدیل وضعیت گردیدند و الان نیز بر اساس نیازهای منطقه، پست و شغل بدنبال طبقه بندی‌های جدید هستیم.

مدیرعامل کشت و صنعت مغان خاطرنشان کرد: عزم ما برای مسکن دار شدن کل پرسنل شرکت کشت و صنعت مغان جدی است و اخیراًً تیم کارشناسی اداره کل مسکن و شهرسازی از زمین‌های مد نظر جهت احداث مسکن ویلایی برای کل پرسنل بازدید بعمل آورده و ارزیابی‌های اولیه انجام و اطلاعات مشاهده‌ای کامل گردید.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: برای احداث مسکن در قالب شهرک حاج قاسم سلیمانی از ظرفیت‌های شرکت همچون کارگاه تولید مصالح جهت تامین مصالح مورد نیاز استفاده خواهد شد تا مسکن ارزان قیمت در اسرع وقت عملیاتی گردد.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha