۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
دولتی‌ها هم شاسی‌بلند گرفتند
نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی شوراهای مجلس:

دولتی‌ها هم شاسی‌بلند گرفتند

آصفری، نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی شوراهای مجلس ورود حجت‌الاسلام درویشیان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد به این موضوع را دخالت در امر قوا و اقدام سیاسی علیه مجلس دانست.

به گزارش بازار، محمدحسین آصفری نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی شوراهای مجلس درباره تأیید واگذاری تعدادی خودرو به نمایندگان مجلس از سوی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: طبق گزارش‌ها از زمان استیضاح وزیر صمت، تعدادی از نمایندگان و منتصبین و کارکنان مجلس از شرکت بهمن خودرو، خودروهای شاسی تحویل گرفتند که مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی افزود: این قضیه هیچ ارتباطی با استیضاح وزیر صمت ندارد و مربوط به سال آخر دولت دکتر روحانی است که بعضاً از نمایندگان این شرکت در مجلس حضور داشتند و اعلام کردند اگر کسی تقاضا دارد می‌تواند خودروها را خریداری کند و ظاهراً تعدادی از نمایندگان و کارکنان مجلس این خودروها را خریداری کردند.

نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه این موضوع باید شفاف‌سازی و دقیقاً روشن شود اظهار کرد: باید شفاف شود که چه کسانی این خودروها را تحویل گرفتند؛ چون قرار نیست نماینده مجلس برای خودش به مال و منفعتی برسد.

آصفری ورود حجت‌الاسلام درویشیان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد به این موضوع را دخالت در امر قوا و اقدام سیاسی علیه مجلس دانست و گفت: دولت حق ورود به این موضوع را ندارد؛ چون خود مجلس هیئت رسیدگی به رفتار نمایندگان و کمیسیون اصل نود را دارد و بهتر است که حجت‌الاسلام درویشیان شفاف‌سازی کند که غیر از مجلس در دولت و قوای دیگر چه کسانی خودروها را تحویل گرفتند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: از خود دولت هم کسانی بودند که این خودروها را تحویل گرفتند و باید برای مردم روشن شود؛ اما ورود بازرس دولت به این حوزه دخالت در امر قوا محسوب می‌شود و بازرس رئیس‌جمهور چنین اجازه‌ای را ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت اثبات این قضیه، فهرست نمایندگان و کارکنان مجلس که خودرو تحویل گرفتند منتشر خواهد شد گفت: قطعاً همین‌طور است و انتظار ما هم از مجلس این است که شفاف‌سازی کنند تا مردم وکلای خود را بشناسند.

آصفری یادآور شد: امیدواریم که قانون شفافیت مصوب مجلس که درمورد اموال و درآمدهای کارکنان دولت و مجلس است، هرچه زودتر ابلاغ و اجرایی شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha