۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
از سرگیری فعالیت کمیته مشترک آب ایران و عراق
وزیر نیرو خبر داد

از سرگیری فعالیت کمیته مشترک آب ایران و عراق

وزیر نیرو با مثبت ارزیابی کردن روند مذاکرات در سومین کنفرانس بین‌المللی آب بغداد گفت: از جمله توافق های صورت گرفته می‌توان به فعال شدن کمیته مشترک آب ایران و عراق اشاره کرد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان در نشست خبری حاشیه سومین کنفرانس بین‌المللی آب بغداد ضمن مثبت ارزیابی کردن فرآیند برگزاری این دوره از کنفرانس بین‌المللی آب افزود: در این اجلاس شاهد هم‌اندیشی و گفت‌وگوی مسئولان حوزه آب به‌ویژه اندیشمندان، دانشمندان و نهادهای بین‌المللی بودیم.

وی ادامه داد: در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارش‌ها لازم است با افزایش سطح همکاری‌ها و استفاده از تجارب یکدیگر بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم و با مدیریت صحیح منابع آبی، حداکثر منافع را برای مردم کشورها به ارمغان آوریم.

وزیر نیرو ایران گفت: استفاده از ظرفیت‌های آبیاری‌ تحت فشار و مدیریت منابع آب، افزایش راندمان آب را فراهم کرده و این مسئله امکان تولید محصولات و زندگی را برای مردم منطقه بیش از پیش تسهیل می‌کند.

محرابیان با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت آقای السودانی مذاکره های خوبی در سطوح مختلف مقام های ایران و عراق برقرار شد، افزود: طی سه دوره مذاکره ایران با وزیر منابع آبی جمهوری عراق، در محیطی بسیار خوب و در حوزه‌های فنی، حقوقی و مدیریتی برای افزایش سطح بهره‌مندی مردم از منابع آب گفت‌وگوهای موثری صورت گرفت.

وی با ابراز امیدواری درخصوص تداوم و استمرار این گفت‌وگوها خاطرنشان کرد: چشم‌انداز خوبی از این مذاکره ها و تعاملات پیش‌بینی می‌شود، از جمله توافق های صورت گرفته می‌توان به فعال شدن کمیته مشترک آب دو کشور ایران و عراق اشاره کرد که فعالیت‌های خود را در چارچوب معاهدات پس از مدتی تعطیلی مجددا آغاز می‌کند.

رئیس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری وابسته به یونسکو گفت: انتظار می‌رود با فعال شدن این کمیته شاهد بهره‌مندی مردم از منابع آبی بیشتر باشیم.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha