۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
بنزین ایرانی، خودروهای ونزوئلایی را به آتش نمی کشد| احتمالا مشکل در فرآیند پالایشی است
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی:

بنزین ایرانی، خودروهای ونزوئلایی را به آتش نمی کشد| احتمالا مشکل در فرآیند پالایشی است

حسینی عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی می گوید: عمده صادرات ایران به ونزوئلا در قالب فرآورده بوده و احتمالا در فرآیند پالایشی فرآورده ها مشکلی به وجود آمده است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: «بنزین بی کیفیت ایرانی خودروهای ونزوئلایی را به آتش کشید.» این جدیدترین ادعای برخی از رسانه های خارجی است. اما این ادعا تا چه اندازه درست است؟

حمید حسینی عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در اینباره به بازار می گوید: عمده صادرات ایران به ونزوئلا در قالب فرآورده است. ممکن است در حین پالایش این فرآورده ها مشکلی پیش آمده که چنین اتفاقی در ونزوئلا در حال روی دادن بوده و اگر هم مشکلی وجود داشته باشد مربوط به پالایشگاه های این کشور است.

او که ایران و کیفیت فرآورده های ایرانی را در آتش سوزی خودروهای ونزوئلایی بی تقصیر می داند، گفت: ایران خود با بحران کمبود بنزین مواجه بوده و تقریبا نمی تواند صادرات زیادی در این حوزه داشته باشد. ضمن اینکه فرآورده های صادر شده به این کشور هم استانداردهای لازم و تعریف شده را داشته است.

گفتنی است طی چند هفته گذشته گزارش‌هایی مبنی بر آتش‌گرفتن ناگهانی خودروها در شهر ماراکایبوی ونزوئلا منتشر شده، که برخی از جریان‌های رسانه‌ای خارج از کشور، مقصر این موضوع را بنزین وارداتی ایران اعلام کرده اند؛ موضوعی که از سوی وزارت نفت به طور کامل تکذیب شده است.

کد خبر: ۲۱۹٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha