۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
تبدیل منابع به ثروت و سرمایه برای منطقه در معدن طلای شادان
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی مطرح کرد

تبدیل منابع به ثروت و سرمایه برای منطقه در معدن طلای شادان

بیرجند-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: اتفاق بزرگی که در معدن طلای شادان رقم خورده این بوده که فعالان این معدن با بهره‌گیری صحیح منابع به دنبال تبدیل ثروت و سرمایه برای منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی ذاکریان صبح امروز در بازدید از معدن شادان اظهارداشت: خوشبختانه در کشور و در استان نسل جوان کارها را در دست گرفته و با دانش و سخت‌کوشی در مسیر توسعه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت معدن طلای شادان تصریح کرد: براساس آنچه فعالان این معدن اذعان دارند معدن طلای شادان تا ۲۵ سال آینده بدون هیچگونه اکتشاف جدیدی ذخیره معدنی دارد بنابراین این امر زمینه اشتغال پایدار جوانان این منطقه را تضمین و سبب رونق اقتصادی این منطقه خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی متنوع ترین گونه های معدنی با ارزش متفاوت را دارا است، یادآور شد: شاخص‌های منحصر به فرد معدن طلای شادان نشان می دهد با آینده‌نگری و آینده پژوهی و بهره‌گیری از واحدهای فناوری در زمینه های مختلف به دنبال برنامه‌های توسعه ای هستند.

ذاکریان گفت: اتفاق بزرگی که در معدن طلای شادان رقم خورده این بوده که فعالان این معدن با بهره‌گیری صحیح از دانش و فناوری به دنبال تبدیل ثروت و سرمایه برای منطقه هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته با فعالیت این معدن این اتفاق رقم خورد و دارایی که قبل از آن هیچ آورده ای برای سرمایه‌گذاران و مردم منطقه نداشت تبدیل به ثروت و سرمایه گشت که موجب توسعه این منطقه خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید بیان داشت: نامگذاری سال با توجه به یک هدف کمی بوده که باید بدانیم در پایان سال ۱۴۰۱ در چه نقطه‌ای در نرخ تورم و دیگر شاخص‌های اقتصادی قرار داشته ایم و قرار است در ماه‌های آینده به چه نقطه ای برسیم.

وی ادامه داد: قسمتی از شعار سال جنبه سلبی داشته که باید تورم مهار شود و همزمان با آن تولید باید افزایش یابد زیرا رونق تولید وابسته به مهار تورم بوده که از فرسایش سرمایه جلوگیری و رفاه اجتماعی و اقتصادی مردم را در پی دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اگر همه افراد یک دهه به صورت جهادی در هر جایگاهی که قرار دارند کار کنند و نیت خود را به وظیفه محول شده به خود گره بزنند به طور یقین کشور به توسعه می‌رسد چون کشور ایران از لحاظ ذخایر و منابع از جمله منابع انسانی کشوری غنی است.

ذاکریان به درخواست‌های مطرح شده توسط فعالان معدن شادان از جمله بحث آب برای فرآیند توسعه، برق و حقوق دولتی معادن گفت: درخواست حقوق دولتی معادن در سفر رئیس جمهور به استان مطرح و ایشان به این درخواست پاسخ مثبتی داشته اند که امیداست با پیگیری‌های بیشتر زودتر به نتیجه برسد.

کد خبر: ۲۱۹٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha