۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
استخراج ۳۲ نوع ماده معدنی در زنجان/ ذخیره قطعی معادن ۶۱۰ میلیون تن است
رئیس صمت زنجان:

استخراج ۳۲ نوع ماده معدنی در زنجان/ ذخیره قطعی معادن ۶۱۰ میلیون تن است

زنجان- رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه ۳۵ نوع ماده معدنی در استان زنجان وجود دارد، گفت: ۳۲ ماده معدنی در استان استخراج و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، ناصر فغفوری ظهر یکشنبه در جمع فعالان معدن در محل استانداری زنجان، از وجود ۳۸۸ معدن در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۲۸ مورد دارای پروانه بهره‌برداری و فعالیت هستند.

وی ذخیره قطعی معادن استان زنجان  را ۶۱۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۲ میلیارد تومان در سال گذشته و ۲۴ میلیارد تومان نیز در سال ۹۷ حقوق دولتی معادن استان زنجان وصول شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان وصول حقوق دولتی معادن داشته باشیم.

رئیس سازمان صمت زنجان گفت: ۳۵ نوع ماده معدنی در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۳۲ ماده معدنی در استان استخراج و بهره‌برداری می‌شود.

فغفوری به احیای معادن در استان تاکید کرد و یادآور شد: احیای معادن را پیگیری خواهیم کرد.

وی تعیین تکلیف معادن خیلی کوچک را برنامه مهم و اولویت دار سازمان صنعت، معدن استان در سال جاری اعلام کرد و افزود: تعیین تکلیف معادنی که به دلایل مختلف تعطیل شده‌اند در برنامه کاری سال جاری است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، افزود: معادنی که بدون توجیه اقتصادی ایجاد شده اند، سلب فعالیت می شوند. 

فغفوری با بیان اینکه مجوزهای صادره برای استخراج معادن از سوی منابع طبیعی و محیط زیست برای معدن بوده و برای اشخاص نیست، ابراز داشت: اکثر مشکلات حوزه معدن مربوط به وکالت بلاعزلی است که دفاتر اسناد رسمی صادر می‌کنند. 

وی اشتغال در حوزه معادن استان را بسیار مهم اعلام کرد و افزود: بیش از دو هزار نفر در این حوزه اشتغال دارند. 

کد خبر: ۲۱٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha