۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
افزایش ۴۳ درصدی مستمری بازنشستگان صندوق روستایی و عشایری
مدیرعامل بیمه کشاورزان در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

افزایش ۴۳ درصدی مستمری بازنشستگان صندوق روستایی و عشایری

اردبیل- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: امسال باهمراهی دولت، پرداختی مستمری برای بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی ۴۳درصد افزایش یافته است.

بیت‌الله برقراری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال پذیرش عضو دارد که در سطح کشور از طریق کارگزاری و یا دفاتر صندوق ارائه خدمات به جامعه هدف مورد توجه است.

وی فعالیت ۱۸ ساله صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را در تحقق عدالت اجتماعی و اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی یادآور شد و تصریح کرد: ۳۰ میلیون نفر جمعیت ساکن در روستاها، مناطق عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند که اگر جمعیت ۱۸ تا ۵۰ سال آنها را در نظر بگیریم، ۱۰ میلیون نفر باید تحت پوشش این صندوق درآیند.

۲.۵ میلیون نفر در کشور عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند

معاون وزیر و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: با احتساب افراد فاقد بیمه، ۹ میلیون نفر باید از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند اما در حال حاضر ۲.۵ میلیون نفر در کشور عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند.

برقراری افزود: در دولت سیزدهم آهنگ جذب جامعه هدف روستایی و عشایری برای عضویت در این صندوق شتاب گرفته و در دولت سیزدهم ۵۳۰ هزار نفر جذب صندوق شدند.

وی خدمات صندوق را در قالب مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ امسال ۴۳ درصد مستمری بازنشستگان را افزایش دادیم به طوری که هم اکنون ۱۷۴ هزار نفر در کشور بازنشسته این صندوق هستند.

حذف ۲۰۰ کارگزاری به دلیل ضعف عملکرد

برقراری از حذف ۲۰۰ کارگزاری به دلیل ضعف عملکرد خبر داد و اضافه کرد: یک‌هزار و ۶۰۰ کارگزاری در حال حاضر به بیمه‌شدگان با نگاه تحولی ارائه خدمات می‌کنند.

معاون وزیر و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ضرورت اطلاع‌رسانی و تبلیغ در بین روستاییان و عشایر را برای پوشش بیمه‌ای این صندوق یادآور شد و بیان کرد: حداقل پرداختی ماهانه روستاییان و عشایر برای عضویت در این صندوق ۶۲ هزار تومان و حداکثر ۳۵۰ هزار تومان است که دولت ۲ برابر این مبلغ را برای آنها واریز می‌کند.

برقراری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم در بین ۱۰ سطح تعریف شده پوشش بیمه‌ روستاییان و عشایر اعضا حداکثر پرداختی را انجام دهند تا در موعد بازنشستگی و یا از کارافتادگی از مبلغ بیشتر پرداختی مستمری بهره‌مند شوند.

در استان اردبیل ۵۰ کارگزاری در خط مقدم فعالیت هستند

وی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز ۵۰ کارگزاری در خط مقدم فعالیت هستند و سعی ما بر این است تا از طریق صندوق آتیه این افراد را تضمین کنیم.

برقراری با بیان اینکه دولت به تمام تعهدات خود عمل کرده و پرداختی مبلغ مورد نظر را شاهد هستیم، گفت: تلاش ما بر این بوده تا با فعالیت‌های اقتصادی به شکل سرمایه‌گذاری بتوانیم سرمایه اعضای این صندوق را ارتقا دهیم.

وی افزود: به هیچ وجه صندوق به دنبال بنگاه‌داری نیست ولی با افزایش پرتفوی صندوق، ما تلاش می‌کنیم تا به تعهدات خود در قبال بازنشستگان به درستی عمل کنیم.

معاون وزیر و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: پوشش بیمه تکمیلی اعضای صندوق نیز در کنار پایه بیمه سلامت آغاز شده و امسال علاوه بر سه استان پایلوت، در سایر مناطق کشور نیز پوشش بیمه‌ای تکمیلی را برای اعضای صندوق شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۲۱۹٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha