۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
تدوین پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری‌های صنعتی ایران و مالی

تدوین پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری‌های صنعتی ایران و مالی

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: پیش نویس تفاهم نامه ارتقا همکاری‌های تجاری وصنعتی ایران با کشور مالی در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط و شهرک‌های صنعتی با همکاری وزارت امورخارجه تدوین می شود.

به گزارش بازار، علی رسولیان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دیدار با «سانو سار» رئیس سازمان صنایع کوچک و متوسط کشور مالی، گفت: در حوزه طراحی، مطالعه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌توانیم با کشور مالی همکاری کنیم، با توجه به فعال بودن ۸۵۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشورمان این حوزه می‌تواند زمینه‌ساز ارتقا مراودات صنعتی دو کشور باشد.

رسولیان اضافه کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورمان بیش از ۵۱ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط فعال هستند که زمینه اشتغال بیش از یک میلیون نفر را فراهم آورده‌اند، به هم رسانی بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور و ارتباط‌گیری کسب و کارها نیز زمینه دیگری برای ارتقای مراودات اقتصادی می‌باشد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌ها بیش از ۲۶۰ تصفیه خانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورمان ایجاد کردیم، در این حوزه نیز می‌توانیم تجربیات خود را در اختیار کشور مالی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین مراکز خدمات کسب و کار را برای استقرار مشاوران ایجاد کردیم، در این مراکز عارضه یابی، امکان سنجی و مشاوره‌های تخصصی به صاحبان کسب و کار ارائه می‌شود، در این حوزه نیز آمادگی همکاری با کشور مالی را داریم.

رسولیان، همچنین اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و برگزاری نشست‌های B۲B را زمینه ساز ارتقا مراودات دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: در ۸۵ محور حمایتی از جمله آموزش، مشاوره، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برند سازی، حمایت از دانش بنیان‌ها، حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های صادراتی، ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی، از بنگاه‌های کوچک و متوسط(SME) حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به تبادل فناوری با کشورهای توسعه یافته، یادآوری کرد: توافقات تبادل فناوری با کشورهایی از جمله آلمان، ترکیه، کره جنوبی و چین داریم که سبب رسوخ و تبادل فناوری در صنعت می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان همچنین اظهار کرد: همچنین بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت فعالان اقتصادی و صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داریم و مراکز نوآوری و شهرک‌های فناوری را برای استقرار شرکت‌های نوآور، فناور و دانش بنیان راه اندازی نموده‌ایم، در حوزه تبادل فناوری نیز می‌توانیم تجربیات خود را در اختیار کشور مالی قرار دهیم.

سانو سار، رئیس سازمان صنایع کوچک و متوسط کشور مالی نیز با اعلام آمادگی برای استفاده از توانمندی‌های کشورمان در حوزه شهرک‌های صنعتی و بنگاه‌های کوچک و متوسط، اظهار کرد: حوزه‌های آموزش، دارو، عمرانی، تولید کود کشاورزی، حفاری و معادن (به خصوص طلا) می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های ما با ایران باشد.

وی آموزش را برای فعالیت‌های اقتصادی ضروری دانست و افزود: با توجه به نیازی که در کشور مالی به موضوع آموزش‌های کاربردی و تخصص محور داریم، از این موضوع و همچنین رسوخ و تبادل فناوری برای تعمیق روابط دو کشور می‌توانیم استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنایع کوچک و متوسط کشور مالی همچنین تبادل و ارتباط کسب و کارهای کوچک و متوسط دو کشور را سبب ارتقا همکاری‌ها دانست و با اشاره به فرهنگ مشترک اسلامی دو کشور، این فرهنگ را پایه و زمینه بنیادی برای توسعه همکاری‌ها توصیف کرد.

وی، حضور صنایع ایرانی را در این کشور یک موفقیت برشمرد و ادامه داد: حوزه شهرک‌های صنعتی فرصت مغتنمی برای استفاده از توانمندی‌های صنعتی ایران است، ضمن اینکه از سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز استقبال می‌کنیم.

کد خبر: ۲۱۹٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha