۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
افزایش ۴۰درصدی تولید تخم مرغ در سیستان و بلوچستان
مدیر طیور جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان خبرداد؛

افزایش ۴۰درصدی تولید تخم مرغ در سیستان و بلوچستان

زاهدان- مدیر طیور سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت:طی سال گذشته پنج هزار و ۶۱۶ تن تخم مرغ تولید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مریم قاسم زاده در این خصوص اظهار داشت: طی سال گذشته پنج هزار و ۶۱۶ تن تخم مرغ در سه واحد مرغ تخمگذار تولید و روانه بازار مصرف شده است که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد نشان می دهد.

مدیر طیور سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: در سال جاری دو واحد ۶۰ هزار قطعه ای در زاهدان با تولید سالیانه دو هزار و ۲۰۰تن به مدار تولید پیوسته و ظرفیت تولید تخم مرغ در سیستان وبلوچستان به رقم هفت هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.

قاسم زاده افزود: هم اکنون تخم مرغ تولیدی واحدهای مرغداری استان ۲۱ درصد نیاز استان را تامین می کند و برای جبران نیاز بازار استان ۱۶ واحد جدید به ظرفیت سه هزار ۲۰ قطعه با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۷۰ درصد در حال ساخت است.

مدیر طیور سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به ضرورت توسعه واحدهای مرغ تخم گذار، خواستار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جهت توسعه واحدهای مرغ تخمگذار در سیستان‌وبلوچستان شد.

کد خبر: ۲۱۹٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha