۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
بسته تشویقی مشترکان خانگی؛ طرحی که به کاهش ناترازی تولید و مصرف کمک می‌کند
سخنگوی صنعت برق:

بسته تشویقی مشترکان خانگی؛ طرحی که به کاهش ناترازی تولید و مصرف کمک می‌کند

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف، ناترازی تولید و مصرف جبران شده، شبکه‌های برق پایدار و برق تمامی مشترکان تامین می‌شود.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی در گفتگوی با رادیو گفتگو به جزییات و نحوه ارائه بسته تشویقی مشترکان خانگی اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود ناترازی بین تولید و مصرف و به منظور رفع این ناترازی بخشی از اقدامات ما شامل احداث نیروگاه و تقویت شبکه‌های برق و بخش مهم دیگر اقدامات مدیریت مصرف برق است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: در حوزه مدیریت مصرف در بخش خانگی در سال گذشته طرح ۵=۱ را اجرا کردیم که به ازای هر یک کیلووات ساعت کاهش مصرف برق مشترکان خانگی و در صورتی که مصرف برقش زیر الگو بود مشمول دریافت پاداش کاهش مصرف می‌شد که قیمت آن ۵ برابر قیمت فروش برق بود.

رجبی مشهدی ادامه داد: با اجرای این طرح در سال گذشته، ۴۰ درصد از مشترکان در بازه زمانی خرداد ماه تا پایان شهریور ماه سال گذشته مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف شدند و حدود ۸ میلیون مشترک نیز توانستند قبض‌های رایگان و یا بستانکار را دریافت کنند.

سخنگوی صنعت برق به استقبال و مشارکت خوب مردم اشاره کرد و افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد طرح مدیریت مصرف طرحی بسیار موفق بوده و امسال نیز تصمیم به توسعه آن گرفتیم و مقرر شد علاوه بر مشترکان کم مصرف، تمامی مشترکان بتوانند از این طرح استفاده کنند به گونه‌ای که اگر هر مشترک خانگی (حتی مشترک بالای الگو) مصرف برقش را نسبت به سال گذشته کاهش دهد مشمول دریافت پاداش کاهش مصرف خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح طرح مدیریت مصرف در تابستان جاری اشاره کرد و گفت: قیمت‌های ناشی از کاهش مصرف بسیار جذاب خواهد بود به گونه‌ای که مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف برق می‌توانند ۲ هزار تومان پاداش مدیریت مصرف دریافت کنند. تصورمان این است که در مناطق گرمسیرآن دسته از مشترکانی که ۳ تا ۴ کولر گازی دارند با خاموش کردن یک دستگاه کولر و با تنظیم درجه روی ۲۴ می‌توانند تا یک میلیون تومان از پاداش مدیریت مصرف برخوردار شوند و آن دسته از مشترکانی هم که در مناطق عادی همانند تهران، مشهد، شیراز و... که ۸۰ درصد از کشور را شامل می‌شوند و از کولرآبی استفاده می‌کنند با تنظیم درجه کولرها روی دور کند، می‌توانند تا ۵۰ درصد مصرف برق را کاهش دهند.

وی به زمان اجرای طرح مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: اجرای طرح از اول خرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و تمامی مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند و امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم ناترازی تولید و مصرف را جبران نماییم و شبکه‌های برق پایدار و برق تمامی مشترکان تامین شود.

وی در پایان گفت: ۸۰ درصد مشترکان خانگی زیر الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند و فقط ۲۰ درصد از مشترکان مصرف بالایی دارند، که از همین ۲۰ درصد مشترک پرمصرف هم حدود ۴ درصد از مشترکان مصرفشان بسیار بالا است که بایستی راهکارهایی را برای کاهش مصرف اتخاذ کنند، در غیر این صورت مشمول تعرفه‌های پلکانی خواهند شد و مصوبات قانونی برای آنها اجرا می‌شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ظریفی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      گران بودن لوازم خانگی وبرقی وروشنایی کم مصرف وکاهش پله کانی کسانی که مصرف متوسطی دارند