۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
دوره «آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه» برگزار می‌شود

دوره «آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه» برگزار می‌شود

مرکز مالی ایران با هدف توسعه آموزش و ارتقا دانش فعالان بازار سرمایه، به‌منظور سهولت پذیرش در آزمون‌های بازار سرمایه، دوره «آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه» برگزار می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی قانون بازار اوراق بهادار را تصویب کرد. به‌موجب این قانون تمامی نهادهای مالی مانند کارگزاری‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های مادر (هلدینگ)، شرکت‌های تأمین سرمایه، موسسات رتبه‌بندی، شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی و شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کنند.

پس از تصویب این قانون سازمان بورس به منظور استفاده از افراد متخصص در نهادهای مالی، شروطی را برای تصدی برخی از سمت‌ها و اعطای مجوز برخی از فعالیت‌ها قرار داده است. یکی از این شروط استفاده از افراد دارای گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه است.

آزمون گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه از سال ۱۳۸۴ به صورت رسمی در هفت عنوان زیر برگزار می‌شود:
اصول بازار سرمایه

معامله‌گری بازار سرمایه

کارشناس عرضه و پذیرش

مدیریت نهادهای بازار سرمایه

تحلیلگری بازار سرمایه

مدیریت سبد اوراق بهادار

ارزش‌یابی اوراق بهادار

مقدماتی‌ترین و مهم‌ترین آزمون اولیه بورس آزمون اصول بازار سرمایه است. آزمونی که پیش‌نیاز سایر آزمون‌های بازار سرمایه محسوب می‌شود. دارندگان مدرک اصول بازار سرمایه می‌توانند ادعا کنند که آشنایی کافی با مفاهیم مقدماتی و پایه بورس را دارند و می‌توانند در نهادهای مالی سمت‌هایی را همچون مشاور سرمایه‌گذاری، مدیر سبد، متصدی جمع‌آوری و ارائه اطلاعات، تحلیلگر، مدیر سرمایه‌گذاری و... بر عهده بگیرند.

این آزمون توسطشرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورسبرگزار می‌شود و از ۱۴۰ سوال در بخش‌های مختلف تشکیل شده است. حد نصاب قبولی در هر بخش از آزمون نیز کسب نمره۳۵از۱۰۰در نظر گرفته شده است. در عین حال، میانگین کسب‌شده برای قبولی نهایی در کل آزمون نیز باید حداقل۵۰از۱۰۰باشد.

داوطلبانی که بتوانند در این آزمون موفق شوند و گواهی قبولی در آن را کسب کنند، می‌توانند به مزایای زیر دست یابند:

کسب فرصت رسیدن به جایگاه‌های منحصر به فرد شغلی در بازار سرمایه

داشتن صلاحیت حرفه‌ای برای کار در میان فعالان بازار بورس

وسعت یافتن ارتباطات و وارد شدن به شبکه فعالان متخصص در بازارهای مالی

افزایش صلاحیت حرفه‌ای و رشد و توسعه صاحبان نهادهای مالی و واحد اقتصادی آن‌ها

آسان شدن کار نهادهای مالی برای انتخاب و استخدام نیروی انسانی متخصص

ارتقا و افزایش سطح علمی و حرفه‌ای فعالان در نظام مالی

کارایی بهتر و شفاف‌تر شدن عملکرد بازارهای مالی

مرکز مالی ایران با هدف توسعه آموزش و ارتقا دانش فعالان بازار سرمایه، به منظور سهولت پذیرش در آزمون‌های بازار سرمایه، اقدام به برگزاری «دوره آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه» کرده است.

افراد با شرکت در این دوره آموزشی به آمادگی کامل جهت شرکت در آزمون اصول بازار سرمایه دست خواهند یافت و می‌توانند پس از آن جهت شرکت در آزمون‌های حرفه‌ای بعدی سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کنند. همچنین دانش‌پذیران سطح دانش خود را در دروس مختلفی که مبانی بازار سرمایه است با گذراندن این دوره‌آموزشی به حد مطلوبی خواهند رساند.

دوره آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه مرکز مالی ایران دارای یک گواهینامه حضور در دوره آموزشی و همچنین یک آزمون شبیه سازی شده در انتهای دوره است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۲۸۴۳۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha