۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۲
نقش پررنگ ایران و هند در تکمیل کریدور تجاری شمال-جنوب| لزوم ارزآوری از مسیر بازارهای دهلی‌نو
عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس تاکید کرد

نقش پررنگ ایران و هند در تکمیل کریدور تجاری شمال-جنوب| لزوم ارزآوری از مسیر بازارهای دهلی‌نو

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امروزه تکمیل کریدور تجاری شمال-جنوب با محوریت بندر چابهار بوده و این موضوع برای ایران و هند دارای اهمیت است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، در خصوص اهمیت سفر مشاور امنیت ملی هند به ایران و بسترسازی برای توسعه همکاری های مشترک، گفت: هندی ها چندی پیش از چینی ها سبقت گرفتند و امروزه پرجمعیت ترین کشور دنیا محسوب می شوند لذا همکاری با هند برای هر کشوری می تواند فرصت آفرین باشد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش سطح تعامل با هند به نوعی تکمیل کننده اهداف سفر رییس جمهور به چین و کشورهای حوزه قفقاز است، اظهار کرد: در واقع جمهوری اسلامی با توجه به مولفه های دیپلماسی اقتصادی درصدد تقویت روابط سیاسی و تجاری با کشورهای همسایه و منطقه است و در این رابطه هندی ها دارای اهمیت دوچندان هستند.

وی ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد هند یکی از کشورهای مهم در آسیای مرکزی است و توسعه تعامل با این کشور می تواند پای ایران را به کشورهای این منطقه باز کند زیرا دهلی نو در حریم جغرافیایی استراتژیکی قرار دارد و می تواند مسیر خوبی برای تجارت خارجی جمهوری اسلامی محسوب شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه تاریخ و پیشینه مشترک میان دو کشور از جمله مولفه های اثرگذار در تسهیل روابط تهران و دهلی نو است، افزود: امروزه همگان می دانند تکمیل کریدور تجاری شمال-جنوب با محوریت بندر چابهار است و این موضوع برای دو کشور دارای اهمیت است و حتی هندی ها در چابهار سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید برنامه ریزی دقیقی تدوین شود تا نیازهای هندی ها احصاء شده و بر اساس توانمندی هایمان در عرصه های مختلف اقدام به صادرات کنیم زیرا ورود کالاهای ایرانی به بازار بزرگ و پرمصرف هند می تواند ارزآوری خوبی برای کشورمان داشته باشد.

کد خبر: ۲۱۸٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha