۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
 پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول درباره رشد اقتصاد آسیا

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول درباره رشد اقتصاد آسیا

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را برای آسیا با حمایت از بهبود چین تقویت کرد.

به گزارش بازار، صندوق بین‌المللی پول امروز، سه‌شنبه، پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را برای آسیا با حمایت از بهبود چین تقویت کرد، اما در عین حال نسبت به پیامدهای تورم بالا و نوسانات بازار جهانی در پرتو بحران‌های بخش بانکی در غرب هشدار داد.

این صندوق نشان داد که بازگشایی اقتصاد چین مبنایی را برای منطقه تشکیل خواهد داد و انتظار می‌رود که تأثیر آن در آسیا بر مصرف و تقاضا در بخش خدمات و نه سرمایه‌گذاری متمرکز شود.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود درباره چشم‌انداز اقتصادی این منطقه گفت: آسیا و اقیانوسیه پویاترین منطقه در سال ۲۰۲۳ خواهد بود که عمدتاً توسط چشم‌انداز خوش‌بینانه چین و هند حمایت می‌شود.


صندوق بین المللی پول انتظار داشت که اقتصاد آسیا در سال جاری پس از رشد ۳.۸ درصدی در سال ۲۰۲۲، ۴.۶ درصد رشد کند که حدود ۷۰ درصد به رشد جهانی کمک می‌کند؛ بنابراین صندوق پیش‌بینی خود را برای اقتصاد آسیا ۰.۳ درصد نسبت به برآوردهای خود در ماه اکتبر تقویت کرد.

این گزارش نشان داد که چین و هند به ترتیب با رشد ۵.۲ درصدی و ۵.۹ درصدی، محرک‌های اصلی خواهند بود.

با این حال، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود برای رشد آسیا در سال آینده را ۰.۲ واحد کاهش داد و به ۴.۴ درصد رساند و نسبت به خطراتی مانند تورم سرسختانه و کاهش تقاضای جهانی و همچنین تأثیر فشارهای بخش بانکی در ایالات متحده و اروپا هشدار داد.

کد خبر: ۲۱۸٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha