۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
ثبت بالاترین رکورد تورم در مواد غذایی بریتانیا| تورم طی ماه های آتی کاهش خواهد یافت
کنسرسیوم خرده فروشان بریتانیا اعلام کرد

ثبت بالاترین رکورد تورم در مواد غذایی بریتانیا| تورم طی ماه های آتی کاهش خواهد یافت

کنسرسیوم خرده فروشان بریتانیا (BRC) در تاره ترین گزارش خود، از ثبت رکورد جدید افزایش قیمت سالانه مواد غذایی در این کشور خبر داد.

به گزارش بازار؛ کنسرسیوم خرده فروشان بریتانیا (BRC) در تاره ترین گزارش خود، از ثبت رکورد جدید افزایش قیمت سالانه مواد غذایی در این کشور خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این کنسرسیوم، میزان افزایش قیمت سالانه مواد غذایی در بریتانیا به صورت متوسط حدود ۱۵.۷ درصد بوده که این میزان افزایش قیمت از سال ۲۰۰۵ به این سو، بی سابقه بوده است.

با اینحال، کنسرسیوم مذکور تاکید کرده که تورم کلی این کشور در بازه ماهانه، از ۸.۹ درصد در ماه مارس به ۸.۸ درصد در آوریل کاهش یافته که به نظر می رسد، سیر تورم ماهانه در بریتانیا روندی نزولی را در پیش گرفته است.

در این گزارش آمده است که کَره های مارگارینی و روغن نباتی از جمله مهمترین آیتم های مواد غذایی بریتانیا هستند که روند رو به نزول قیمت خود را آغاز کرده اند.

کنسرسیوم مذکور همچنین تاکید کرده است که به نظر می رسد طی ماه های آتی، قیمت مواد غذایی در بریتانیا رو به کاهش بگذارد. این در حالیست که تورم ماهانه بریتانیا در ماه اکتبر برای نخستین بار طی ۴۰ سال گذشته به رقم ۱۱.۱ درصد افزایش یافت و از ماه نوامبر، سیری نزولی به خود گرفته است.

اداره ملی آمار بریتانیا نیز با انتشار گزارشی جداگانه اعلام کرده است که تورم این کشور در ماه مارس همچنان بالای ۱۰ درصد بوده و همچنین تورم سالانه نقطه به نقطه این کشور برای همین ماه را حدود ۱۹.۱ درصد دانسته که از سال ۱۹۷۷ به این سو بی سابقه بوده است.

کد خبر: ۲۱۸٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha