۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
هدفگذاری هزار استاندارد اجباری برای قطعات خودرو
رییس سازمان ملی استاندارد ایران مطرح کرد

هدفگذاری هزار استاندارد اجباری برای قطعات خودرو

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استانداردهای قطعات خودرو تا شهریورماه امسال به ۵۰۰ استاندارد مشمول مقررات استاندارد اجباری و تا پایان سال به ۱۰۰۰ استاندارد افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه در دیدار با نمایندگان تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی با بیان این مطلب افزود: خودروسازان برای تولیدات خود ملزم به رعایت همه استانداردها هستند.

وی در این نشست هم اندیشی هدف از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی با تشکل‌های خصوصی را تعمیق روابط به نفع تولید، واردات و توسعه صادرات کشور عنوان کرد و افزود: دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی، مسیری سبز برای تعمیق روابط سازمان ملی استاندارد ایران با تشکل‌های خصوصی است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران به تدوین بسته تحولی مرتبط با شعار سال اشاره کرد و گفت: این بسته به منظور کمک به رشد تولید تنظیم شده است که به زودی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

ترخیص کالا از گمرک در کمترین زمان
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه از ترخیص ۸۰ درصد مجموع کالاهای وارداتی به کشور در ۵ تا ۷ روز خبر داد و گفت: این اقدام به دنبال ۴۳ جلسه مستمر با مدیران کل استان‌های مرزی کشور حاصل شده که به استحضار رییس جمهور هم رسیده است.

اسلام پناه با اشاره به مدت زمان ۲۰ درصد مابقی کالاها اظهار داشت: این درصد شامل کالاهایی می‌شود که برای ترخیص نیاز به آزمایش‌هایی دارند که مشمول طول زمان می‌شود.

دبیر شورای عالی استاندارد با بیان اینکه امروزه ذخیره (دپوی) کالا در گمرک نداریم اعلام کرد: این در حالی است که سال گذشته ۵/۵ میلیون تن کالا در گمرکات دپو شده بود.

دبیرشورای عالی استاندارد با اشاره به طرح ویژه عیدانه همچنین مقابله با کم فروشی در سازمان ملی استاندارد ایران افزود: این طرح‌ها با همراهی و کمک انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی در سراسر کشور به نحوی شایسته برگزار و دستاوردهای خوبی به ویژه در کاهش آمار میزان کم فروشی برجای گذاشت.

کد خبر: ۲۱۸٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha