۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
قیمت یونولیت به حالت قبل بازگشت؛ کمبودها عامل گرانی| صادرات در این بخش، غیر رسمی و فاقد سنجش است
رئیس اتحادیه پلاستیک تهران در گفتگو با بازار:

قیمت یونولیت به حالت قبل بازگشت؛ کمبودها عامل گرانی| صادرات در این بخش، غیر رسمی و فاقد سنجش است

تهران- مشهدی زاده، رئیس اتحادیه پلاستیک و نایلون و ملامین تهران با بیان اینکه افزایش ۲۰۰ درصد یونولیت به واسطه کمبود این قلم کالا در بازار بود، گفت: قیمت این محصول خوشبختانه به حالت قبل بازگشته است.

اکبر مشهدی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در زمینه مواد اولیه در گذشته با کمبود یونولیت مواجه بودیم که باعث افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت این فرآورده شده بود، تاکید کرد: با برطرف شدن این مشکل قیمت ها نیز تثبیت شه است.

وی با بیان اینکه از آنجا که خرید و فروش با ارز نیمایی صورت می گیرد نوسانات قیمت ارز در این صنعت بی تاثیر است، افزود: تنها در یک برهه زمانی کوتاه شایعه ای مبنی بر تغییر نرخ ارز نیمایی منتشر شد که باعث افزایش قیمت مواد پلیمری شد اما پس از انتشار جعلی بودن آن بازار به آرامش رسید.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون و ملامین تهران باین کرد: مواد اولیه صنعت پلاستیک و نایلون از داخل کشور تامین می شود و نیاز به واردات نداریم و به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان و پاکستان نیز صادرات صورت می گیرد. اما میزان صادرات به دلیل اینکه غیر رسمی صورت می گیرد قابل سنجش نیست.

مشهدی زاده با بیان اینکه نرخ مواد پلاستیکی با توجه به اینکه تحت تاثیر مواد پلیمیری قرار دارد شناور و در بورس کالا تعیین می شود، ابراز کرد: واحد های صنفی برای گرفتن کد بورسی بیش از سه ماه انتظار می کشند و عملا نمی توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه خریداران واحد های تولیدی نیز برای انتقال کد بورسی باید یک ماه در انتظار باشند، افزود: این موضوع تولید را در این واحدها به عقب می اندازد و کاهش افتتاح واحد تولیدی جدید را مشاهده می کنیم

کد خبر: ۲۱۸٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha