۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
امکان آبنگاری در تمامی پهنه‌ خلیج فارس| جلوگیری از بارگذاری‌های جدید در پهنه‌های مستعد فرونشست زمین
رئیس سازمان نقشه برداری کشور اعلام کرد

امکان آبنگاری در تمامی پهنه‌ خلیج فارس| جلوگیری از بارگذاری‌های جدید در پهنه‌های مستعد فرونشست زمین

جاویدانه رئیس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به اینکه سکوهای آبنگاری ساحلی و فراساحلی خلیج فارس فعال شد گفت: در تمامی پهنه‌های خلیج فارس امکان آبنگاری مهیا شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علی جاویدانه در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ژئوماتیک که همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان‌ نقشه برداری بود با اشاره به اینکه سکوهای آبنگاری ساحلی و فراساحلی در خلیج فارس را فعال کرده ایم گفت: در تمامی پهنه‌های خلیج فارس امکان آبنگاری مهیا شده است.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور با بیان اینکه امروزه در تمامی پهنه‌های خلیج‌فارس امکان آبنگاری مهیا شده است ادامه داد: برای حل مسائل کشور می‌توان از ظرفیت‌های نقشه و اطلاعات مکانی بهره برد. اقدامی که می توان به آن اشاره کرد همکاری این سازمان با سازمان فضایی است که در این همکاری از تصاویر ماهواره «خیام» در راستای ماموریت‌های سازمان نقشه‌برداری بهره‌برداری خواهیم کرد.

اجرای نظام‌مند برنامه‌ریزی بدون آمایش سرزمین قابل تصور نیست و ما شاهد بودیم که عدم توجه به نقشه و اطلاعات مکانی در تصمیم‌گیری‌ها چه تبعاتی را به همراه داشته است

جاویدانه برای دادن اطلاعات بیشتر در خصوص کاربردهای اطلاعات مکانی در پروژه‌های دولت الکترونیک تاکید کرد: اجرای نظام‌مند برنامه‌ریزی بدون آمایش سرزمین قابل تصور نیست و ما شاهد بودیم که عدم توجه به نقشه و اطلاعات مکانی در تصمیم‌گیری‌ها چه تبعاتی را به همراه داشته است.

نقشه جامع فرونشست زمین می تواند از بارگذاری‌های جدید در پهنه‌های مستعد فرونشست زمین جلوگیری کند

او نمونه این نقشه‌ها و اطلاعات مکانی را به نقشه جامع فرونشست زمین که در سازمان نقشه‌برداری تهیه شده است محول و خاطر نشان کرد: در خصوص نقشه اطلاعات مکانی می توان به نقشه جامع فرونشست زمین مورد استفاده در وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد که مورد استفاده قرار گرفت. این اقدام می تواند از بارگذاری‌های جدید در پهنه‌های مستعد فرونشست زمین جلوگیری می‌شود.

با تعاملاتی که با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح داشتیم، از ظرفیت پهپادها در حوزه‌های نقشه‌برداری استفاده کردیم. این یک اقدام ویژه در این خصوص است

رئیس سازمان نقشه‌برداری در ادامه با تاکید بر اینکه می‌توانیم با حداقل توجه، ضریب توانمندی‌های کشور را ارتقاء دهیم اضافه کرد: در این خصوص باید اطلاع دهم که بر این اساس با تعاملاتی که با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح داشتیم، از ظرفیت پهپادها در حوزه‌های نقشه‌برداری استفاده کردیم. این یک اقدام ویژه در این خصوص است.

جاویدانه با اشاره به همکاری با مرکز آمار گفت: با حمایت های ویژه و همکاری مناسب با مرکز آمار تلاش کردیم تا نقشه‌های شهری و اطلاعات مکانی را ارتقاء دهیم.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور از انجام هیدروگرافی کامل خلیج فارس خبر داد و گفت: در این طرح داده‌برداری هیدروگرافی خلیج فارس بر اساس استانداردها به طور کامل اجرا شده است.

کد خبر: ۲۱۸٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha