۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
دخالت دولت‌ها عامل افول صنعت نساجی است| سرمایه‌گذاری در کل زنجیره تأمین
رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنعت نساجی اصفهان:

دخالت دولت‌ها عامل افول صنعت نساجی است| سرمایه‌گذاری در کل زنجیره تأمین

اصفهان - شاه کرمی؛ رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنعت نساجی اصفهان گفت: دخالت دولت‌ها عامل افول صنعت نساجی است که در سالهای گذشته موجب شده تا تعدادی از صنایع بزرگ از عرصه فعالیت خارج شوند.

حبیب‌الله شاه‌کرمی در گفت و گو با خبرنگار بازار درباره افول حوزه نساجی اظهار کرد: در دنیا دولت کارفرمای خوبی نیست و در ایران این مسئله را با شدت بیشتری شاهد هستیم؛ از عوامل ضعف در صنعت نساجی دخالت دولت‌هاست که در سال‌های اخیر این دخالت‌ها سبب شده تا تعدادی از صنایع بزرگ از عرصه فعالیت خارج شده یا ضعیف شوند.

وی افزود: در دوره‌ای اصفهان، بیش از ۵۰ درصد تولیدات نساجی ایران را در دست داشت که اکنون این رقم بسیار کاهش یافته است؛ ۲۵ سال پیش میزان صادرات صنعت نساجی بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است که در زمان کنونی به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنعت نساجی اصفهان با اشاره به علل ضعف نساجی اصفهان تاکید کرد: دوری صنعت پوشاک از نساجی از جمله این عوامل است بدین معنا که باید کارخانه‌های نساجی فعال بوده و در ارتباط با کارخانه های تولید پوشاک قرار گیرند تا مطابق نیاز آنها به تولید بپردازند.

وی با اشاره به اینکه دخالت‌ دولت‌ها و واگذاری‌های بی حساب و کتاب کارخانه‌ها و عدم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تجهیزات فرسوده و دوری از فناوری روز و غیره از دیگر عوامل موثر در این ارتباط است.

شاه‌کرمی با اشاره به اینکه فعالان این عرصه ضعف‌ها و قوت‌ها را شناخته و از تهدیدها و فرصت‌ها به خوبی آگاه هستند، تاکید کرد: برنامه جامعی برای دوباره جان گرفتن صنعت نساجی در کشور و استان اصفهان می‌تواند مسیر اشتباه گذشته را اصلاح کند تا رونق این صنعت، اقتصاد کشور را همراه با خود ارتقا دهد.

کد خبر: ۲۱۸٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha