۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
۱۰۰ واحد صنعتی و معدنی استان همدان احیا شد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان:

۱۰۰ واحد صنعتی و معدنی استان همدان احیا شد

همدان - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: ۱۰۰ واحد صنعتی و معدنی تعطیل استان همدان از شروع فعالیت دولت سیزدهم احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش بازار؛ احمد شانیان با بیان اینکه رشد صنعت و صادرات استان در دولت سیزدهم بی‌نظیر است، اظهار کرد: رشد ۲۶ درصدی صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی در فضای اقتصادی و صنعتی استان اتفاق افتاده که بی سابقه و بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه آمار و گزارش‌های وزارت سمت گواه این جهش صنعتی است، افزود: طبق آمار گمرک در این بازه زمانی شاهد رشد صادرات هستیم به طوری که در قیاس با مدت مشابه سال پیش ۲۰۰ درصد رشد صادرات محصولات صنعتی و معدنی ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان در ادامه عنان کرد: در دولت سیزدهم بالغ بر ۱۰۰ واحد صنعتی و معدنی تعطیل استان احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

وی در بخش دیگر یادآور شد: رشد چهار برابری وصول حقوق دولتی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل مشهود است به نحوی که به رقمی معادل ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

شانیان سرمایه گذاری ایمیدرو در استان همدان را در طول انقلاب بی سابقه دانست و گفت: در اسدآباد و نهاوند این مهم محقق شده و برای معادن «اشوند و پلی متال» گواهی اکتشاف صادر شده است.

وی در ادامه به شهرستان تویسرکان قطب داروی کشور پرداخت و اضافه کرد: اگرچه دیگر مناطق استان نیز هر کدام در چند زمینه قابلیت توسعه صنعتی دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر اینکه رشد ۸۴۰ درصدی پرداخت تسهیلات روستایی، حمایت از خوشه‌های صنعتی و تبدیل استان به قطب فولاد از محل پساب فاضلاب از دیگر توفیقات استان در بخش تولید است، بیان کرد: توسعه صنعتی و بهبود اوضاع اقتصادی ‌استان نیازمند تعامل و مساعدت مستمر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر: ۲۱۸٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha