۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
ذخیره سد سفیدرود ۱۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت
استاندار گیلان:

ذخیره سد سفیدرود ۱۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت

رشت- استاندار گیلان گفت: میزان ذخیره سد سفیدرود نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از سد سفیدرود با بیان اینکه شرایط آب ذخیره شده این سد نسبت به سال گذشته با کاهش قابل توجه‌ای مواجه است، اظهار کرد: شالیکاران در سال زراعی جدید هم بدون مشکل به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

عباسی با اشاره به برطرف کردن ضعف‌های سال ۱۴۰۱ در این حوزه با دستور به مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرماندارها، مدیران جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در خصوص حضور مستمر در مزارع و چگونگی روند توزیع آب تصریح کرد: باید سختی را از دوش کشاورزان برداشته و خودمان به عنوان مسئول سختی‌ها را تحمل کنیم.

استاندارگیلان عنوان کرد: در همین راستا مدیران موظفند فضای مدیریت جهادی و انقلابی را در محل کار ایجاد و در فصل زراعی به طور شبانه روزی فعالیت کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: بر اساس آمار شالیکاران با استفاده از آب ذخیره شده در آبندان‌ها موفق شدند امسال ۶۰ درصد اراضی شالیزاری را شخم بزنند.

عباسی ادامه داد: امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل تا یکصد میلبون متر مکعب ذخیره سد کاهش یافته و باید این کاهش آب در تقویم زراعی ذخیره شود و در این راستا نقش اقناع‌سازی مردم در فصل زراعی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

استاندار گیلان هم چنین با تاکید بر لزوم توجه به تامین کود شیمیایی افزود: دولت سیزدهم هر گونه کمبود کود را تامین و با نرخ دولتی در اختیار شالیکاران قرار داده است.

عباسی اقدامات صورت گرفته در گیلان برای شروع سال زراعی را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در حوزه آببندان‌ها، سردهنه ها و لایروبی رودخانه‌ها اقدامات خوبی طی یکسال گذشته انجام شده است.

کد خبر: ۲۱۸٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      0 1
      باید کاشت برنج ممنوع شود با اب ان میتوان کل ایران را جنگل کاری کرد.ودر تولید گندم به خودکفایی رسید شمال هم منطقه توریستی شود و مردم مثل ابخوردن پول دربیاورند چرا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟