۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
نبود کارگر متخصص تا ۵سال آینده احساس می شود | نیازمند واردات نیرو خواهیم شد
مدیرعامل شرکت اریکو:

نبود کارگر متخصص تا ۵سال آینده احساس می شود | نیازمند واردات نیرو خواهیم شد

گرگان- ساداتی، مدیرعامل شرکت اریکو گفت: دهه ۶۰ آخرین نسلی است که کار مهارتی را انجام می دهد که آنها هم حداکثر تا پنج سال آینده از چرخه کار خارج می شوند و بعد از آن ما نیازمند واردات نیرو هستیم.

امیرحسین ساداتی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: میزان دریافتی کارگران نسبت به زمان کار، تامین کننده معاش آنها نیست به همین خاطر کارگران به سمت کار تولیدی نمی آید و به سروغ کار در بخش خدمات می روند.

مدیرعامل شرکت اریکو در توضیح نبود نیروی متخصص در گلستان، گفت: ازآنجاییکه دستمزد قابل توجهی کارگران استان از صنایع دریافت نمی کنند انگیزه ای برای گذراندن دوره های تخصصی با هدف افزایش کسب مهارت هم ندارند.

وی با بیان این نکته که کارگر در قبال انجام کار تخصصی که مسئولیت هم برایش می آورد انتظار افزایش سطح درآمد مکفی را دارد، افزود: با توجه به شرایط و مشکلات صنایع، تولیدکنندگان گلستان امکان پرداخت دستمزد بیش از رقم رایج به نیروی ماهر و متخصص را ندارند و به این ترتیب انگیزه برای کار در بخش تولید کم می شود.

او فرهنگ خانواده را در کاهش نیروی متخصص و ماهر موثر دانست و گفت: همواره این به ذهن خانواده ها می نشیند که فرزندانشان را به جای کسب مهارت به سمت دانش سوق دهند و زمانیکه جوانان پس از گذراندن مراتب دانشگاهی کاری نمی یابند تازه باید به دنبال کسب مهارت برای ورود به بازار کار باشند.

مدیرعامل شرکت اریکو ادامه داد: مجموعه این موارد باعث شده تا از دهه ۷۰ جوانان بیشتر به دنبال کسب دانش باشند و به این ترتیب ما با انباشتی از کارشناس مواجه ایم که هیچ مهارتی ندارد و دون شان خود می داند که اصلا حرفه ای جز کار پشت میزی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه دهه ۶۰ آخرین نسلی است که کار مهارتی را انجام می دهد، افزود: حداکثر تا پنج سال آینده این نیروها هم از چرخه کار خارج می شوند که درآن زمان ما نیازمند واردات نیروی انسانی خواهیم بود یااینکه باید تولید را تعطیل کنیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha