۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
 ظرفیت آب‌های زیرزمینی مازندران ۱.۵ میلیارد مترمکعب است
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

ظرفیت آب‌های زیرزمینی مازندران ۱.۵ میلیارد مترمکعب است

ساری- یخکشی، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران، ظرفیت آب‌های زیرزمینی استان را سالانه ۱.۵ میلیارد مترمکعب بیان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد این پتانسیل آبی برداشت می‌شود.

محمد ابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود حدود۱۵۰ هزار حلقه چاه مجاز و غیرمجاز در مازندران اظهار داشت: ظرفیت آب های زیرزمینی استان ۱.۵ میلیون مترمکعب است که توسط این چاه ها برداشت می شود.

وی با اشاره به افت و کاهش سطح آب بهای زیرزمینی مازندران به دلیل برداشت های بی رویه، چاه های غیرمجاز را از جمله مشکلات فراروی منابع آبی استان بیان کرد و گفت: اضافه برداشت و افت سفره های زمینی سبب شده تا در تامین منابع آبی برخی دشت ها و مناطق از جمله شرق استان با مشکلاتی روبرو شویم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اظهار اینکه سالانه ۱.۳ میلیارد مترمکعب از آب‌های زیرزمینی استان توسط چاه‌ها برداشت می شود، یادآور شد: در حال حاضر برخی از دشت ها از جمله بهشهر جزو مناطق ممنوعه قرار گرفته است.

یخکشی برخورد و انسداد چاه های غیرمجاز را با هدف صیانت از آب های زیرزمینی از جمله اقدامات و تلاش ها بیان کرد و گفت: انسداد چاه های غیرمجاز طبق ماده ۳۰ قانون انجام می شود و امسال نیز حدود ۱۵ چاه غیرمجاز در دشت های استان مسدود شده است.

کد خبر: ۲۱٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha