۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
فردا پایان نشست فنی کارشناسی سازمان‌های زمین شناسی ایران و روسیه

فردا پایان نشست فنی کارشناسی سازمان‌های زمین شناسی ایران و روسیه

نخستین نشست فنی کارشناسی سازمان‌های زمین شناسی ایران و روسیه فردا به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش بازار، هانیه بخشایی مدیر اداره روابط بین‌الملل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در حاشیه این نشست گفت: در این نشست سه روزه، مقرر شد در زمینه آموزش تهیه نقشه‌های زمین شناسی در مقیاس یک پنجاه هزارم و اکتشافات معدنی، همکاری‌های لازم صورت پذیرد.

بخشایی افزود: ایران تاکنون موفق به تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در مقیاس یکصدهزارم و یکصد و بیست‌پنج‌هزارم شده و درنظر دارد با بهره برداری از تجربیات کشور روسیه و آموزش‌ها و روش‌های مدرن در این زمینه، برنامه‌های خود را برای تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم توسعه دهد.

به گفته وی مراحل آماده سازی برای امضاء یادداشت تفاهم بعد از برگزاری نشست‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی نیز در حاشیه نشست فنی کارشناسی سازمان‌های زمین شناسی ایران و روسیه با اشاره به اجرای بزرگترین طرح پیمایش زمین شناسی به وسعت هشتاد هزار کیلومتر مربع در آینده نزدیک گفت: ما امیدواریم در این طرح بتوانیم ذخایر قابل توجهی از کانسارهای فلزی مانند آهن، مس، پلی متال‌ها، طلا را در استان‌هایی همچون استان قم، مرکزی، اصفهان، آذربایجان غربی اکتشاف کنیم.

علیرضا شهیدی افزود: با توجه به کارنامه خوب کشور روسیه در زمین شناسی و اکتشاف درنظر داریم تا بخشی از مناطق را ازطریق زمین شناسان روسی اکتشاف کنیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha