۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
فعالیت پلتفرم های فعال بر بستر هوش مصنوعی باید مورد نظارت قرار گیرند
وزرای اقتصاد دیجیتال گروه هفت:

فعالیت پلتفرم های فعال بر بستر هوش مصنوعی باید مورد نظارت قرار گیرند

وزرای اقتصاد دیجیتال گروه هفت (G۷) با صدور بیانیه ای مشترک خواستار وضع قانونی برای نظارت بر پلتفرم های پر ریسک مبتنی بر هوش مصنوعی شدند.

به گزارش بازار؛ وزرای اقتصاد دیجیتال گروه هفت (G۷) با صدور بیانیه ای مشترک خواستار وضع قانونی برای نظارت بر پلتفرم های پر ریسک مبتنی بر هوش مصنوعی شدند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان پارلمان اروپا نیز در بیانیه ای جداگانه از سران گروه هفت درخواست کرده اند تا با وضع هر چه سریعتر این قانون، آن را به اجرا درآورند.

به گفته منتقدین این رویه، مشکل اساسی موجود بر سر راه وضع چنین قانونی، لزوم احترام به ارزش های دموکراتیک و تضمین جلوگیری از روند رو به توسعه پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی است که در صورت وضع این قانون باید کاملا رعایت شوند.

همچنین، بسیاری از فعالان حقوق بشر و حوزه ارتباطات معتقدند چنین اقدامی می تواند منجر به زیر سوال رفتن حریم خصوصی و نقض آن شود.

با اینحال، «مارگارت وستاجر» معاون اجرایی رئیس کمیسیون اروپا در خصوص این تصمیم رهبران گروه هفت، با دفاع از طرح آنها برای وضع چنین قانونی گفت: نتیجه جلسه سران گروه هفت نشان داد که مسلما ما در این مسیر تنها نیستیم.

لازم به ذکر است، جو بایدن رئیس جمکهوری آمریکا نیز چندی پیش با انتقاد از آنچه وی، وضعیت نامناسب امنیت پلتفرم های مبتنی بر هوش مصنوعی خواند، خواستار شناسایی موارد پر ریسک در میان آنها شد؛ سخنانی که اندکی پس از مطرح شدن آن، بزرگان فناوری اطلاعات جهان همچون بیل گیتس ضمن ابراز مخالفت شدید با چنین ایده ایی، دولتمردان آمریکا را به تلاش برای محدود سازی پیشرفت هوش مصنوعی و صنایع وابسته به آن کردند.

کد خبر: ۲۱۸٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha