۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
پیشرفت ۳۵ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کشور
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو اعلام کرد

پیشرفت ۳۵ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کشور

جعفرزاده، رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: طرح جهاد آبرسانی که قرار است بیش از ۱۰ هزار روستا منتفع شوند، ۳۵ درصد پیشرفت کرده است.

به گزارش بازار، میثم جعفرزاده، با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی به عنوان یکی از طرح‌های اصلی دولت در محرومیت‌زدایی گفت: این طرح با هدف آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستا آغاز شد امادر الحاقیه اول، به حدود ۱۰ هزار روستا رسید.

وی افزود: مدت اجرای طرح جهاد آبرسانی، سه سال مشخص شد که تاکنون، حدود ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

جعفرزاده با اشاره به این که برای اجرای این طرح حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، گفت: در مجموعه استان خوزستان با توجه به آمار بالای روستاها و تنش‌های آبی که دارد، در ابتدا ۱۸۴ روستا مشمول طرح جهاد آبرسانی شد که با سفر اول رئیس جمهور و وزیر نیرو به این استان، این عدد به ۷۶۶ روستا رسید.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷۴ روستا به بهره‌برداری کامل رسیده‌اند و تا پایان سال هم، ۱۷۰ روستای دیگر بهره‌برداری می‌شود. تمامی ۷۶۶ روستا نیز طی سه سال آبرسانی خواهند شد.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو بیان کرد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی، پروژه‌های ملی و خیرین آبرسان در استان خوزستان، بهره‌مندی آب به بیش از ۹۲ درصد در بخش روستایی خوزستان خواهد رسید و بیش از ۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی، از این طرح منتفع خواهند شد.
وی همچنین گفت: طرح غدیر یکی از طرح‌های آبرسانی است که سال گذشته در خوزستان به بهره برداری رسید و منبع بسیاری از روستاهایی که قرار است در آبرسانی شوند، همین طرح غدیر است.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به این که کشور در سال‌های آینده نیز درگیر خشکسالی بوده و قطعا شهرهای دارای تنش آبی تغییر خواهند کرد، توجه ما بر این است که منابع تامین آب در حوزه روستایی، پایدار باشند.

وی در پایان گفت: در گذشته از چاه‌ها و منابع زیرزمینی استفاده می‌کردیم که به علت ناپایداری، از حوزه فنی و مهندسی جهاد آبرسانی خارج می‌شوند و سعی می‌کنیم که منابع پایداری از نظر کمی و کیفی در آبرسانی به روستاهای خوزستان داشته باشیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha