۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
کاهش ۴۹ درصدی ارزش کالای صادراتی از گمرکات گلستان
مدیرکل گمرکات گلستان خبر داد:

کاهش ۴۹ درصدی ارزش کالای صادراتی از گمرکات گلستان

گرگان- مدیرکل گمرک استان گلستان با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۰۲ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان صادرشده است از کاهش ۴۹ درصدی ارزش کالای صادراتی گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سیدابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته ۲۷۲ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۲۶۸ کیلوگرم کالا از گمرکات استان گلستان صادر شده است که نسبت به سال گذشته در این مدت هفت درصد کاهش داشته است.

وی میزان صادرات ۹ ماهه سال ۹۷ را ۲۹۴ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۷۱ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: ارزش دلاری صادرات ۹ ماهه گمرکات گلستان هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان ادامه داد: ارزش دلاری کالای صادراتی گمرکات گلستان در ۹ ماهه سال گذشته ۲۰۲ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۴۹ دلار بوده که این رقم امسال به ۱۰۲ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۳۵۹ دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، بلغارستان، رومانی و چین مهم‌ترین بازار صادراتی استان گلستان از ابتدای سال تاکنون بوده‌اند.

حسینی همچنین به میزان واردات هم اشاره و بیان کرد: امسال ۳۰ هزار و ۳۲۸ هزار و ۲۷۲ کیلوگرم کالا به ارزش ۴۳ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۷۶۹ دلار وارد گمرکات استان شده که از نظر وزنی ۳۷ درصد کاهش و از نظر دلاری ۹۳ درصد رشد را نسبت به سال گذشته در این مدت نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha