۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
نحوه ثبت نام در سایت مناقصات و مزایدات

نحوه ثبت نام در سایت مناقصات و مزایدات

مناقصات و مزایدات از فرایندهای تجاری مهم به شمار می­روند. مناقصات اغلب در خصوص خدمات ارائه شده و انجام خدمات و کار از سوی کارفرما به کمترین پیشنهاد دهنده قیمت واگذار می­گردد.

به گزارش بازار، مناقصات و مزایدات از فرایندهای تجاری مهم به شمار می­روند. مناقصات اغلب در خصوص خدمات ارائه شده و انجام خدمات و کار از سوی کارفرما به کمترین پیشنهاد دهنده قیمت واگذار می­گردد. مزایده اغلب در خصوص کالاها انجام شده و فروشنده در آن کالا را به بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش می­رساند. هر دو فرایند تجاری به منظور برگزاری دارای تشریفاتی برای انجام است که جهت قانونی بودن لازم است مطابق تشریفات مناقصات و مزایدات برگزار گردد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مناقصات و مزایدات تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مناقصه و مزایده چیست؟

مناقصه یک فرایند تجاری است. در این فرایند برگزارکننده جلسه مناقصه یا مناقصه گزار جهت واگذارکردن خدمات مورد نظر خود با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت جلسه را برگزار می­کنند. به شرکت کنندگان در مناقصه متقاضیان مناقصه می­گویند. شرکت کننده می­بایست شرایط لازم جهت برنده شدن در مناقصه را داشته باشند. به زبان ساده می توان مناقصه گزار یا برگزارکننده جلسه مناقصه را خریدار و شرکت کنندگان در موضوع مناقصه را فروشنده در نظر گرفت.

مزایده نیز همانند مناقصه فرایندی تجاری است. می­توان مزایده را نوعی حراج در نظر گرفت. در مزایده مزایده گزار یا کسی که می خواهد مزایده را برگزار کند تمایل دارد کالا یا خدمات خود را به بالاترین قیمت ممکن به فروش رساند و شرکت کنندگان در مزایده تمایل دارند کالا یا خدمات را به کمترین قیمت ممکن خریداری نمایند. در مزایده برگزارکننده مزایده فروشنده و شرکت کنندگان در مزایده خریدار به شمار می­روند.

به منظور شرکت در فرایند تجاری مناقصه و مزایده بهترین روش استفاده از سایت مناقصات و مزایدات است. این روش به دلیل پرطرفدار بودن فضای مجازی نسبت به سایر روش ها چون روزنامه طرفداران بیشتری دارد. به منظور مشاهده آگهی مزایده و مناقصه می توانید از سایت مناقصات ارتباط گستران هزاره استفاده کنید.

آگاهی از فرایند تجاری مناقصه و مزایده؟

یکی از وجوه مشترک مناقصه و مزایده تشریفات برگزاری آن ها است. در هر دو فرایند تجاری پیش از برگزاری برگزارکننده می­بایست آگهی منتشر کند. این آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار، مجامع عمومی و سایت های اینترنتی مانند سایت ارتباط گستران هزاره منتشر و به ثبت مناقصات و مزایدات مورد نظر می­پردازد.

نحوه ثبت نام در سایت مناقصات و مزایدات

 هرکدام از این آگهی ها می­بایست زمان و مکان دقیق برگزاری فرایند تجاری را اعلام نمایند و حداقل می بایست یک بار منتشر شوند. البته برخی دیگر از موارد از وجه تفاوت های مزایده و مناقصه در آگهی است. برای مثال در مزایده قیمت پایه مزایده تعیین می­شود اما در آگهی مناقصه چنین مفهومی کاربرد ندارد.

انواع مناقصات

انواع مناقصات را از نظر شریط برگزاری و دعوت مناقصه گران به دو دسته کلی تقسیم می­کنند. اگر جهت انجام مناقصه عمومی از طریق سامانه مناقصات یا از طریق روزنامه کثیرالانتشار اطلاع رسانی شود، مناقصه عمومی است و اگر در شرایط خاصی تنها برای تعداد معدودی از مناقصه گران دعوتنامه ارسال شده و تعداد محدودی از مناقصه گران در مناقصات شرکت کنند، مناقصه محدود خواهد بود.

مناقصات را از لحاظ ارزیابی شرکت کنندگان در مناقصه به دو دسته تک مرحله ای و دو مرحله ای تقسیم می­کنند. مناقصه تک مرحله ای ارزیابی شرکت کنندگان در همان جلسه مناقصه انجام شده و نیازی به ارزیابی فنی و بازرگانی نیست، اما در مناقصه دو مرحله ای ابتدا ارزیابی فنی و بازرگانی شرکت کنندگان انجام شده و شرکت کنندگان حائز شرایط به مرحله ارزیابی نهایی ورود خواهند کرد.

نحوه ثبت نام در سایت مناقصات و مزایدات؟

یکی از بهترین روش ها جهت ثبت نام در سایت مناقصات و مزایدات استفاده از سایت های اینترنتی معتبر چون ارتباط گستران هزاره است. افراد با ورود به سامانه مناقصات و مزایدات می­توانند آخرین آگهی های مناقصه و مزایده را مشاهده نمایند و از مشخصات هرکدام از آن ها نیز اطلاع یابند.

حتی افراد به منظور کسب اطلاعات بیشتر می­توانند در سایت ثبت نام نمایند. افراد به منظور ثبت نام پس از زدن دکمه رایگان ثبت نام کنید وارد صفحه ای می­شوند که لازم است فیلدهایی نظیر نام و نام خانوادگی، شماره همراه،  نام کاربری، ایمیل و رمز عبور را وارد نمایند. پس از این مرحله داشبوردی به افراد اختصاص داده می شود که می­توانند مناقصات من، مزایدات من، استعلامات، مدیریت اسناد، انتشار آگهی ها و ... را در آن بررسی نمایند.

ارتباط گستران هزاره

سایت ارتباط گستران هزاره از بهترین سایت های اینترنتی در خصوص اطلاع رسانی در خصوص مزایدات و مناقصات است. افراد با استفاده از ارتباط گستران هزاره می توانند آخرین اطلاعات در خصوص مناقصات و مزایدات کشور را از طریق وب سایت، ایمیل یا اپلیکیشن موبایل به دست آورند. سامانه ارتباط گستران هزاره شرکتی است که اجازه نشر دیجیتال مناقصات و مزایدات کشور را دارد. افراد با بهره گیری از این سایت اینترنتی می­توانند به طور موثرتری کسب و کار خود را مدیریت کرده و تقویت نمایند و با حضور قدرتمندتر در عرصه صنعت کشور سبب رونق اقتصاد کشور شوند.

کد خبر: ۲۱۸٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha