۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
درد کارگران عدم اجرای قانون است
دبیر خانه کارگر یزد:

درد کارگران عدم اجرای قانون است

یزد- دهقانی، دبیرخانه کارگر یزد با انتقاد از عدم اجرای درست قانون کار گفت: درد جامعه کارگری عدم اجرای قوانین است.

علی‌محمد دهقانی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قانون کار یک قانون حمایتی است، اظهار داشت: قانون کار از قانون اساسی و استانداردهای بین المللی نشأت گرفته است، ولی اجرا نمی شود.

وی عدم امنیت شغلی، مشکلات معیشتی و عدم اجرای قانون الزام درمان را از جمله مشکلات جامعه کارگری ذکر کرد و افزود: کارگران از یک طرف با قراردادهای موقت امنیت شغلی ندارند و از سوی دیگر در قراردادهای غیر مستقیم متضرر می شوند.

شرکت‌های دلالی تامین نیرو باعث متضرر شدن کارگران می‌شوند

دبیرخانه کارگر یزد ادامه داد: برخی پیمانکاران تحت عنوان شرکت های تامین نیرو وارد واحدهای تولیدی شده اند که در واقع دلالند و با قراردادهای غیر مستقیم باعث متضرر شدن کارگران می شوند.

وی افزود: کارگران از نظر معیشتی نیز در مضیقه قرار دارند و افزایش ۲۷ درصد حقوق در برابر تورم سال جاری بسیار ناچیز است.

دهقانی با اشاره به عدم اجرای قانون الزام درمان بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: قانون الزام بر درمان رایگان بیمه شدگان تاکید دارد اما اجرا نمی شود و کارگران را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده است.

وی تصریح کرد: اگر قانون الزام درمان اجرا شود، دیگر نیازی به بیمه تکمیلی برای کارگران نیست، اکنون نه تنها کارگران مشکلات فراوانی در درمان دارند بلکه حتی ۲ تا ۳ هزار بازنشسته تامین اجتماعی نیز از وضعیت درمان ناراضی هستند.

دبیرخانه کارگر یزد با اشاره به اینکه برخی از کارگران نظیر کارگران ساختمانی پوشش بیمه ای ندارند، عنوان کرد: اکنون ۲۵۰ هزار نفر در یزد بیمه اجباری تامین اجتماعی دارند که با احتساب افراد تبعی ۸۵ درصد جمعیت استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

کد خبر: ۲۱۸٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha